Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technical education and conditions of technical education as a means to develop creativity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F15%3A43887403" target="_blank" >RIV/44555601:13420/15:43887403 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.008" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.008</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.008" target="_blank" >10.5507/jtie.2015.008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technical education and conditions of technical education as a means to develop creativity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Basic education is intended to provide general education that is unique and decisive for further development of the life of every individual. In this general education must have its place even technical education, which has along with other natural science subjects to give students a basic quantum of technical knowledge and skills, develop technical thinking, creativity, helping to develop their key competencies. The creative process is undergoing human society since its inception. With the improvementof the basic means of technical teaching increases the possibility of further work. Nowadays a broad concept of creativity is based on the assumption that each person can create and creativity can occur in each activity, and therefore in each lesson of basic school.The research, which is described in the article, is focused on the creative abilities of students on basic schools. It is a transversal research of creative abilities of second grade elementary school students. Research study

  • Název v anglickém jazyce

    Technical education and conditions of technical education as a means to develop creativity

  • Popis výsledku anglicky

    Basic education is intended to provide general education that is unique and decisive for further development of the life of every individual. In this general education must have its place even technical education, which has along with other natural science subjects to give students a basic quantum of technical knowledge and skills, develop technical thinking, creativity, helping to develop their key competencies. The creative process is undergoing human society since its inception. With the improvementof the basic means of technical teaching increases the possibility of further work. Nowadays a broad concept of creativity is based on the assumption that each person can create and creativity can occur in each activity, and therefore in each lesson of basic school.The research, which is described in the article, is focused on the creative abilities of students on basic schools. It is a transversal research of creative abilities of second grade elementary school students. Research study

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    100-104

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus