Options for generating Road Unevennesses in Vertical Vehicle Dynamics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F17%3A43893395" target="_blank" >RIV/44555601:13420/17:43893395 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Options for generating Road Unevennesses in Vertical Vehicle Dynamics
Popis výsledku v původním jazyce
Actual roads are characterized by random unevennesses, which mainly cause vertical vibration of vehicles. This may adversely affect the comfort of the driver, the passengers and their health, or the failure of the mechanical or electronic components of the vehicle. The article presents mathematical models of road unevennesses and numerical simulation of vertical dynamics of planar vehicle models with kinematic excitation caused by these road unevennesses. Mathematical models of both deterministic and random unevennesses are described. When examining transient phenomena, standardized obstacles according to STN 30 0560, resp. of EU Directive 85/3 / EW6-III are applied. Random unevennesses can be obtained experimentally, or generated by the Shinozuka method to create a mathematical model of an uneven road with a specified power spectral density.
Název v anglickém jazyce
Options for generating Road Unevennesses in Vertical Vehicle Dynamics
Popis výsledku anglicky
Actual roads are characterized by random unevennesses, which mainly cause vertical vibration of vehicles. This may adversely affect the comfort of the driver, the passengers and their health, or the failure of the mechanical or electronic components of the vehicle. The article presents mathematical models of road unevennesses and numerical simulation of vertical dynamics of planar vehicle models with kinematic excitation caused by these road unevennesses. Mathematical models of both deterministic and random unevennesses are described. When examining transient phenomena, standardized obstacles according to STN 30 0560, resp. of EU Directive 85/3 / EW6-III are applied. Random unevennesses can be obtained experimentally, or generated by the Shinozuka method to create a mathematical model of an uneven road with a specified power spectral density.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XV. mezinárodní konference Dynamika tuhých a deformovatelných těles 2017
ISBN
978-80-7561-083-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Fakulta strojního inženýrství UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
11. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—