Nízkoprahová předškolní příprava pro děti ohrožené sociálním vyloučením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004621" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004621 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nízkoprahová předškolní příprava pro děti ohrožené sociálním vyloučením
Popis výsledku v původním jazyce
Jednou z determinant úspěšnosti uplatnění na trhu práce je míra dosaženého vzdělání. Ta je v prostředí sociálně vyloučených lokalit velmi nízká a souvisí také s nedostatečnou mírou přípravy na vzdělávání. Příspěvek představuje model nízkoprahové předškolní přípravy určené pro děti pocházející ze sociálně vyloučeného prostředí. Nízkoprahová předškolní příprava představuje alternativu k institucializovanému mechanismu podpory úspěšného zahájení školní docházky, kterým jsou přípravné třídy pro děti ze znevýhodňujícího sociokulturního prostředí. Jejich potenciál totiž může, s ohledem na specifika sociálně vyloučeného prostředí, zůstat v mnoha případech nenaplněn a pozdější neúspěchy ve vzdělávání podstatným způsobem ovlivňují možnost uplatnění dětí na trhupráce.
Název v anglickém jazyce
Outreach Pre-School Preparation for Children Endangered by Social Exclusion
Popis výsledku anglicky
One of the significant criteria to assert oneself on a job market is a level of achieved education, which is very low in the socially excluded areas.This fact coheres with unsatisfactory pre-school preparation of children from socialy exluded areas. Outreach pre-school preparation introduces establishing of preparatory classes as an alternative to an institutionalizing system which could be a possibility to support satisfactory start of an education for children affected by life in socially excluded areas which could be a reason that their potential can not be fulfilled and can cause problems in their later success on a labour market.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nová role učitele - budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji
ISBN
978-80-7368-517-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
29. 4. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—