Příspěvek k identifikaci interkulturně přátelského vzdělávacího prostředí na některých středních odborných školách a středních odborných učilištích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004624" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004624 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příspěvek k identifikaci interkulturně přátelského vzdělávacího prostředí na některých středních odborných školách a středních odborných učilištích
Popis výsledku v původním jazyce
Zatímco v některých kurikulárních dokumentech je multikulturní výchova zařazena jako samostatné průřezové téma, v rámcových vzdělávacích programech pro střední odborné vzdělávání tomu tak není a najdeme je nikoliv v samostatném průřezovém tématu, ale v části klíčových kompetencí a také v obsazích vzdělávání kurikulárního rámce Společenskovědní vzdělávání nebo v průřezovém tématu Občan v demokratické společnosti. V souvislosti s realizací kurikulární reformy jsme provedli dotazníkové šetření vztahující se k interkulturně přátelskému vzdělávacímu prostředí, jehož se zúčastnili učitelé společenskovědních předmětů v SOŠ a SOU.
Název v anglickém jazyce
A Contribution to the Identification of Friendly Intercultural Learning Environment in Selected Secondary Technical and Vocational Schools.
Popis výsledku anglicky
Although multicultural education in some curricular documents is an independent interdisciplinary subject, in framework educational programmes for secondary technical and vocational schools this is not the case. We conducted a questionnaire-based study on friendly intercultural learning environment in which social studies teachers from secondary technical and vocational schools participated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání v sociokulturním kontextu: Diverzita a vzdělávací bariéry
ISBN
978-80-7414-035-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
6. 5. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—