Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kvalita výuky odborných předmětů a její výzkum s využitím didaktických kazuistik

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00121354" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00121354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1723" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1723</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1723" target="_blank" >10.14712/23362189.2020.1723</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kvalita výuky odborných předmětů a její výzkum s využitím didaktických kazuistik

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená empirická studie je věnována dosud málo zkoumané oblasti, a to využití didaktických kazuistik v rámci výzkumu kvality výuky odborných předmětů na středních školách. Cílem studie je vymezit specifika kvality výuky v podmínkách odborného technického vzdělávání a její zkoumání s využitím didaktických kazuistik. Dále potom prezentace hlavních zjištění didaktické kazuistiky realizované ve výuce odborného technického předmětu na střední odborné škole technické v Brně v roce 2019. Metody výzkumu: Ve výzkumu byl aplikován kvalitativní přístup s využitím případové studie – didaktické kazuistiky. Výsledky přinášejí informaci o možnosti zkoumání kvality výuky odborných předmětů s využitím didaktických kazuistik. Dále poskytují náhled do konkrétní výukové situace a jejího hodnocení. Závěry pomáhají vymezit a identifikovat zkoumání kvality výuky ve specifických podmínkách výuky odborných technických předmětů.

  • Název v anglickém jazyce

    The quality of teaching vocational subjects and its research with the use of didactic case studies

  • Popis výsledku anglicky

    The empirical study presented here is devoted to a hitherto little-researched area, that of using didactic case studies for research on the quality of the teaching of vocational subjects in secondary schools. The aim of the study is to define the specifics of the quality of teaching in the conditions of technical vocational education and research into that using didactic case studies. Furthermore, we present the main findings from a didactic case study realised in the teaching of a technical vocational subject at a secondary technical school in Brno in 2019. Research methods: A qualitative approach was applied in the research using a didactic case study. The results provide information about the possibility of examining the quality of the teaching of technical vocational subjects using didactic case studies and also provide insights into the specific educational situation and its evaluation. The conclusions help to define and identify the examination of the quality of the teaching of technical vocational subjects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

    2336-2189

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    83-100

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus