Kvalita výuky odborných předmětů a její výzkum s využitím didaktických kazuistik
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00121354" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00121354 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1723" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1723</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1723" target="_blank" >10.14712/23362189.2020.1723</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita výuky odborných předmětů a její výzkum s využitím didaktických kazuistik
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená empirická studie je věnována dosud málo zkoumané oblasti, a to využití didaktických kazuistik v rámci výzkumu kvality výuky odborných předmětů na středních školách. Cílem studie je vymezit specifika kvality výuky v podmínkách odborného technického vzdělávání a její zkoumání s využitím didaktických kazuistik. Dále potom prezentace hlavních zjištění didaktické kazuistiky realizované ve výuce odborného technického předmětu na střední odborné škole technické v Brně v roce 2019. Metody výzkumu: Ve výzkumu byl aplikován kvalitativní přístup s využitím případové studie – didaktické kazuistiky. Výsledky přinášejí informaci o možnosti zkoumání kvality výuky odborných předmětů s využitím didaktických kazuistik. Dále poskytují náhled do konkrétní výukové situace a jejího hodnocení. Závěry pomáhají vymezit a identifikovat zkoumání kvality výuky ve specifických podmínkách výuky odborných technických předmětů.
Název v anglickém jazyce
The quality of teaching vocational subjects and its research with the use of didactic case studies
Popis výsledku anglicky
The empirical study presented here is devoted to a hitherto little-researched area, that of using didactic case studies for research on the quality of the teaching of vocational subjects in secondary schools. The aim of the study is to define the specifics of the quality of teaching in the conditions of technical vocational education and research into that using didactic case studies. Furthermore, we present the main findings from a didactic case study realised in the teaching of a technical vocational subject at a secondary technical school in Brno in 2019. Research methods: A qualitative approach was applied in the research using a didactic case study. The results provide information about the possibility of examining the quality of the teaching of technical vocational subjects using didactic case studies and also provide insights into the specific educational situation and its evaluation. The conclusions help to define and identify the examination of the quality of the teaching of technical vocational subjects.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Svazek periodika
71
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
83-100
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—