Výzkum kvality výuky odborných předmětů s využitím didaktických kazuistik
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F21%3A43920060" target="_blank" >RIV/62156489:43670/21:43920060 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.icolleconference.cz/files/vybrane-kapitoly.pdf" target="_blank" >https://www.icolleconference.cz/files/vybrane-kapitoly.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum kvality výuky odborných předmětů s využitím didaktických kazuistik
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená empirická studie je věnována dosud málo zkoumané oblasti, a to využití didaktických kazuistik v rámci výzkumu kvality výuky odborných předmětů. V první části jsme uvedli teoretická východiska zkoumání kvality výuky a zakotvili téma do stávajícího systému výzkumů kvality výuky v oblasti didaktických kazuistik. Předmětem zájmu druhé části je shrnutí hlavních zjištění didaktické kazuistiky, realizované ve výuce odborného technického předmětů na střední odborné škole ve Vyškově. V první části byla využita analýza domácích a zahraničních informačních pramenů s následnou syntézou a vyvozením kritických závěrů a specifik v oblasti využití didaktických kazuistik ve výuce odborných předmětů. V druhé části byla využita případová studie (didaktická kazuistika) aplikovaná na výuku odborných předmětů na středních školách. Hlavním výsledkem je charakteristika specifik využití didaktických kazuistik ke zkoumání kvality výuky v podmínkách výuky odborných předmětů. Dále potom prezentovaná jedna původní didaktická kazuistika ve výuce odborného technického předmětu.
Název v anglickém jazyce
Research into the quality of teaching vocational subjects using case studies
Popis výsledku anglicky
The presented empirical study is devoted to a hitherto little-researched area, namely the use of didactic case studies in the research of the quality of teaching professional subjects. The aim of the presented empirical study is to evaluate the possibilities of using didactic case studies in the teaching of vocational subjects at secondary schools and to present one didactic case study in the teaching of vocational technical subjects. The main research question is what are the specifics of the use of didactic case studies in the conditions of examining the quality of teaching professional subjects.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vybrané kapitoly soudobých témat odborného vzdělávání
ISBN
978-80-7568-402-8
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
62-73
Počet stran knihy
204
Název nakladatele
Powerprint
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—