Výzkum kvality výuky odborných předmětů oborů obchodu a služeb s využitím didaktických kazuistik
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43924840" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43924840 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.131-140" target="_blank" >https://doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.131-140</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.131-140" target="_blank" >10.54937/ssf.2023.22.5.131-140</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum kvality výuky odborných předmětů oborů obchodu a služeb s využitím didaktických kazuistik
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na výzkum kvality výuky odborných předmětů obchodu a služeb gastronomického zaměření v České republice. V úvodu empirické studie jsou vymezeny možnosti kvalitativního výzkumu kvality výuky odborných předmětů oborů obchodu a služeb v oblasti gastronomie. Dále je prezentována původní didaktická kazuistika, která vznikla ve spolupráci s učitelkou tohoto oboru na střední odborné škole gastronomického zaměření v Jihomoravském kraji (Znojmo). Cílem kazuistiky je zhodnotit danou výukovou situaci dotčeného odborného předmětu z hlediska ukazatelů kvality výuky.
Název v anglickém jazyce
Research on the quality of teaching professional subjects in the fields of trade and services using didactic case studies
Popis výsledku anglicky
The contribution is focused on researching the quality of teaching vocational subjects of trade and catering services in the Czech Republic. In the introduction of the empirical study, the possibilities of qualitative research into the quality of teaching professional subjects in trade and services in the field of gastronomy are defined. Furthermore, the original didactic case study is presented, which was created in cooperation with a teacher of this field at a secondary vocational school specializing in gastronomy in the South Moravian Region (Znojmo). The goal of the case study is to evaluate the given teaching situation of the concerned professional subject from the point of view of teaching quality indicators.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
131-140
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—