Sociokulturní odlišnost a objektově komunikační interakce s okolím
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004627" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004627 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociokulturní odlišnost a objektově komunikační interakce s okolím
Popis výsledku v původním jazyce
Aby učitel mohl účinně pracovat s dětmi z minoritních skupin, měl by vědět, jaké zvláštnosti z jejich sociokulturní, etnické či rasové odlišnosti vyplývají, co od nich lze očekávat. Potřebuje se orientovat mimo jiné v jejich schopnostech, dovednostech, vlastnostech, duševních procesech nebo dějích. Příspěvek popisuje a interpretuje některé výsledky výzkumu, který byl zaměřen na hledání rozdílností v objektově komunikační interakci s okolím dětí majoritní společnosti a dětí sociokulturně znevýhodněných.
Název v anglickém jazyce
Socio-cultural diversity and the object of communication interaction with the surroundings.
Popis výsledku anglicky
That the teacher can effectively work with children from minority groups, should know what specific features of their socio-cultural, ethnic or racial differences arise, what can be expected from them. Needs to be geared, among other things in their abilities, skills, characteristics, mental processes. This paper describes and interprets some of the results of the research, which focused on the search for diversity in the communications object interaction with the surrounding society and the majority ofsocially and culturally disadvantaged children.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání v sociokulturním kontextu: Diverzita a vzdělávací bariéry
ISBN
978-80-7414-035-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
7. 5. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—