National distinctive features and teaching literature. (Belarusian model)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00006241" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00006241 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
běloruština
Název v původním jazyce
Nacyjanalnyja asablivasci litaraturnaj adukacyi (Belaruskaja madel)
Popis výsledku v původním jazyce
Razhledžana spěcyfika vykladanna nacyjanalnaj litaratury u běaruskaj sjaredňaj školě. Abapirajučysja na tradycyji savěckaj adukacyjnaj sistemy, sučasnaja adukacyjnaja sistema Bělarusi aryjentavana na ruskuju movu i kulturu; va umovach dzaržaunaha bilingvizma asnounaj movaj navučanna zjaulajecca ruskaja. Spěcyfika bělaruskaj situacyji adljustravana u metach i vybaru adpavjadajučych mětadau, mětodyk i padychodau da vyvučenna nacyjanalnaj litaratury.
Název v anglickém jazyce
National distinctive features and teaching literature. (Belarusian model)
Popis výsledku anglicky
Some distinctive features of teaching national literature at Belarusian high school are described. Being based on soviet traditions, modern system of teaching in Belarus is oriented at Russian literature and culture. In the situation of a state bilingualism the main language of education is Russian. Such a situation will influence the choice of teaching methods and strategies used in the course of national literature: 1) to protect language and literature as a national value; 2) by the means of literature to stimulate understanding that language is a national value; 3) to study the best works of Belarusian classic literature, to introduce modern tradition; 4) to study Belarusian literature in the context of the world literature; 5) to study the theoryof literature and to use it for works analysis; 6) to develop speaking and writing pupils? skills.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Literární výchova jako cesta k četbě
ISBN
978-80-7414-009-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—