Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

National distinctive features and teaching literature. (Belarusian model)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00006241" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00006241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    běloruština

  • Název v původním jazyce

    Nacyjanalnyja asablivasci litaraturnaj adukacyi (Belaruskaja madel)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Razhledžana spěcyfika vykladanna nacyjanalnaj litaratury u běaruskaj sjaredňaj školě. Abapirajučysja na tradycyji savěckaj adukacyjnaj sistemy, sučasnaja adukacyjnaja sistema Bělarusi aryjentavana na ruskuju movu i kulturu; va umovach dzaržaunaha bilingvizma asnounaj movaj navučanna zjaulajecca ruskaja. Spěcyfika bělaruskaj situacyji adljustravana u metach i vybaru adpavjadajučych mětadau, mětodyk i padychodau da vyvučenna nacyjanalnaj litaratury.

  • Název v anglickém jazyce

    National distinctive features and teaching literature. (Belarusian model)

  • Popis výsledku anglicky

    Some distinctive features of teaching national literature at Belarusian high school are described. Being based on soviet traditions, modern system of teaching in Belarus is oriented at Russian literature and culture. In the situation of a state bilingualism the main language of education is Russian. Such a situation will influence the choice of teaching methods and strategies used in the course of national literature: 1) to protect language and literature as a national value; 2) by the means of literature to stimulate understanding that language is a national value; 3) to study the best works of Belarusian classic literature, to introduce modern tradition; 4) to study Belarusian literature in the context of the world literature; 5) to study the theoryof literature and to use it for works analysis; 6) to develop speaking and writing pupils? skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Literární výchova jako cesta k četbě

  • ISBN

    978-80-7414-009-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku