Meta-analysis of Didactic Use of Different Types of Experiment in Science Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005197" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Meta-analysis of Didactic Use of Different Types of Experiment in Science Education
Popis výsledku v původním jazyce
The article is about possibilities of real and virtual experiments using in the science education. The analysis of relevant foreign periodic information sources oriented on the didactic aspects of real and virtual experiments using in the science education was made. The main object of the analysis was to describe the contemporary state of didactic using of different types of experiments (included virtual presentations) in the science education in the period of last 10 years.
Název v anglickém jazyce
Meta-analysis of Didactic Use of Different Types of Experiment in Science Education
Popis výsledku anglicky
The article is about possibilities of real and virtual experiments using in the science education. The analysis of relevant foreign periodic information sources oriented on the didactic aspects of real and virtual experiments using in the science education was made. The main object of the analysis was to describe the contemporary state of didactic using of different types of experiments (included virtual presentations) in the science education in the period of last 10 years.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Interaction of Real and Virtual Environment in Early Science Education: Tradition and Challenges
ISBN
978-80-7435-019-1
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
—
Počet stran knihy
145
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS kapitoly
—