Real, Virtual Laboratories together in General Chemistry Education: Starting Points for Research Project
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002465" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002465 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real, Virtual Laboratories together in General Chemistry Education: Starting Points for Research Project
Popis výsledku v původním jazyce
The combination of real and virtual environments in general science (chemistry) education is a current challenge for school curriculum in the period of information society. The article describes theoretical background, starting points and design of a research project in this area. Possibilities of real and virtual school chemical experiment and their combination will be analyzed. The project design, including pilot results, is presented on the example of laboratory work "pH measuring
Název v anglickém jazyce
Real, Virtual Laboratories together in General Chemistry Education: Starting Points for Research Project
Popis výsledku anglicky
The combination of real and virtual environments in general science (chemistry) education is a current challenge for school curriculum in the period of information society. The article describes theoretical background, starting points and design of a research project in this area. Possibilities of real and virtual school chemical experiment and their combination will be analyzed. The project design, including pilot results, is presented on the example of laboratory work "pH measuring
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of education in the 21st century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
16
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—