Combination of Real and Virtual Environment in Early Chemistry Experimental Activities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F10%3A00002891" target="_blank" >RIV/62690094:18470/10:00002891 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Combination of Real and Virtual Environment in Early Chemistry Experimental Activities
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes theoretical background, starting points and design of a research project in area of combination of real and virtual school chemical experiment possibilities in general education. The project design, including pilot results, is presented on the example of laboratory work "pH measuring". Two as much as identical scenarios were prepared using either real or virtual pH-meter, managed by worksheets containing tasks of three levels.The first received results are presented and discussed inthis article.
Název v anglickém jazyce
Combination of Real and Virtual Environment in Early Chemistry Experimental Activities
Popis výsledku anglicky
The paper describes theoretical background, starting points and design of a research project in area of combination of real and virtual school chemical experiment possibilities in general education. The project design, including pilot results, is presented on the example of laboratory work "pH measuring". Two as much as identical scenarios were prepared using either real or virtual pH-meter, managed by worksheets containing tasks of three levels.The first received results are presented and discussed inthis article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Socio-cultural and human values in science and technology education : proceedings / XIV. IOSTE Symposium, June 13.-18. 2010, Bled, Slovenia
ISBN
978-961-92882-1-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerza v Ljubljani
Místo vydání
Ljubljana
Místo konání akce
Bled, Slovinsko
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—