Dětské pojetí závislosti u žáků mateřské a základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005206" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005206 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dětské pojetí závislosti u žáků mateřské a základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je původní výzkumnou prací zabývající se problematikou výzkumu dětského pojetí závislosti u žáků mateřské školy, 3., 5., 7. a 9. ročníků základní školy. Výzkumný vzorek tvořilo 20 žáků mateřské školy a vždy po 40 respondentech na každé další ze zvolených věkových úrovní. Hlavní použitou výzkumnou metodou bylo pojmové mapování a jako doplňkové metody bylo použito rozhovoru (u žáků mateřské školy) a škálování. Pojmy použité respondenty v pojmových mapách byly grupovány do 8 základních grup (psychoaktivní látky, pojmy asociované s psychoaktivními látkami, fyziologické potřeby, návykové a impulzivní poruchy, novodobé nelátkové závislosti, volnočasové aktivity, sociální vazby, peníze). Byly sledovány a diskutovány semilongitudinální rozdíly v dětskémpojetí závislosti mezi žáky sledovaných věkových úrovní.
Název v anglickém jazyce
Kindergarten and Primary School Children´s Conception of Addictions
Popis výsledku anglicky
The article is an original research dealing with the analysis of children´s understanding addictions, with infants and pupils of 3rd, 5th, 7th and 9th grades of primary schools. The model of reference consisted of 20 infants in kindergarten and 40 respondents with every other age group in the survey. The basic research method used was concept mapping together with an interview (in kindergarten children), used as an additional method in the research, and then also scaling. Concepts used by the respondents in concept mapping were grouped into eight basic categories (psychoactive substances, psychoactive substance-based concept associations, physiology needs, addictive and impulsive disorders, non-substance addictions of modern times, free-time activities, social relations, money). Also semi-longitude differences within children´s conception of addictions were monitored among the pupils of various age groups.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0367" target="_blank" >GA406/09/0367: Tvorba, validizace a standardizace nástroje pro diagnostiku delikventního chování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie XIX.
ISBN
978-80-7041-827-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
15. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—