Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dětské pojetí závislosti u žáků mateřské a základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005206" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005206 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dětské pojetí závislosti u žáků mateřské a základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je původní výzkumnou prací zabývající se problematikou výzkumu dětského pojetí závislosti u žáků mateřské školy, 3., 5., 7. a 9. ročníků základní školy. Výzkumný vzorek tvořilo 20 žáků mateřské školy a vždy po 40 respondentech na každé další ze zvolených věkových úrovní. Hlavní použitou výzkumnou metodou bylo pojmové mapování a jako doplňkové metody bylo použito rozhovoru (u žáků mateřské školy) a škálování. Pojmy použité respondenty v pojmových mapách byly grupovány do 8 základních grup (psychoaktivní látky, pojmy asociované s psychoaktivními látkami, fyziologické potřeby, návykové a impulzivní poruchy, novodobé nelátkové závislosti, volnočasové aktivity, sociální vazby, peníze). Byly sledovány a diskutovány semilongitudinální rozdíly v dětskémpojetí závislosti mezi žáky sledovaných věkových úrovní.

  • Název v anglickém jazyce

    Kindergarten and Primary School Children´s Conception of Addictions

  • Popis výsledku anglicky

    The article is an original research dealing with the analysis of children´s understanding addictions, with infants and pupils of 3rd, 5th, 7th and 9th grades of primary schools. The model of reference consisted of 20 infants in kindergarten and 40 respondents with every other age group in the survey. The basic research method used was concept mapping together with an interview (in kindergarten children), used as an additional method in the research, and then also scaling. Concepts used by the respondents in concept mapping were grouped into eight basic categories (psychoactive substances, psychoactive substance-based concept associations, physiology needs, addictive and impulsive disorders, non-substance addictions of modern times, free-time activities, social relations, money). Also semi-longitude differences within children´s conception of addictions were monitored among the pupils of various age groups.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0367" target="_blank" >GA406/09/0367: Tvorba, validizace a standardizace nástroje pro diagnostiku delikventního chování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie XIX.

  • ISBN

    978-80-7041-827-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    15. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku