Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika rozvoje interkulturní kompetence budoucích učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005226" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika rozvoje interkulturní kompetence budoucích učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obsahem příspěvku jsou otázky utváření interkulturní kompetence u budoucích učitelů 1. stupně ZŠ. Autorka charakterizuje hlavní znaky interkulturní kompetence učitele a vymezuje ji ve spojení s problematikou rozvoje emočně sociálního klimatu třídy. V další části příspěvku je srovnání utváření interkulturní kompetence v podmínkách přípravy učitelů na PF UJEP v Ústí n. L. se situací ve školské praxi v SRN. V závěru jsou uvedeny metody k diagnostice a rozvoji interkulturní kompetence učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    The problems of developing the intercultural competence in teacher training

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution focuses on current problems of acquiring the intercultural competence by students of Teacher Training for the Elementary Stage of Primary Education. The author describes the main elements of the teacher?s intercultural competence and shows it in the relationship with the issues contributing to the formation of the emotional and social climate in the classroom. In the following part of the contribution the author compares this phenomenon, developed under the conditions offered by the Faculty of Education of Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem, with the situation which exists in school practice in Germany. The aim of the final part is to describe the methods used for diagnostic purposes and for the development of intercultural competence in prospective teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Príprava učiteľov v procese školských reforiem

  • ISBN

    978-80-555-0014-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Grafotlač Prešov

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Pedagogická Fakulta Prešovské Univerzity, SR

  • Datum konání akce

    16. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku