Problematika rozvoje interkulturní kompetence budoucích učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005226" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika rozvoje interkulturní kompetence budoucích učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Obsahem příspěvku jsou otázky utváření interkulturní kompetence u budoucích učitelů 1. stupně ZŠ. Autorka charakterizuje hlavní znaky interkulturní kompetence učitele a vymezuje ji ve spojení s problematikou rozvoje emočně sociálního klimatu třídy. V další části příspěvku je srovnání utváření interkulturní kompetence v podmínkách přípravy učitelů na PF UJEP v Ústí n. L. se situací ve školské praxi v SRN. V závěru jsou uvedeny metody k diagnostice a rozvoji interkulturní kompetence učitelů.
Název v anglickém jazyce
The problems of developing the intercultural competence in teacher training
Popis výsledku anglicky
This contribution focuses on current problems of acquiring the intercultural competence by students of Teacher Training for the Elementary Stage of Primary Education. The author describes the main elements of the teacher?s intercultural competence and shows it in the relationship with the issues contributing to the formation of the emotional and social climate in the classroom. In the following part of the contribution the author compares this phenomenon, developed under the conditions offered by the Faculty of Education of Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem, with the situation which exists in school practice in Germany. The aim of the final part is to describe the methods used for diagnostic purposes and for the development of intercultural competence in prospective teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Príprava učiteľov v procese školských reforiem
ISBN
978-80-555-0014-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Grafotlač Prešov
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Pedagogická Fakulta Prešovské Univerzity, SR
Datum konání akce
16. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—