Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální klima školy a třídy předpoklad úspěšné interkulturní výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005625" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005625 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální klima školy a třídy předpoklad úspěšné interkulturní výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této kapitole se zabýváme problematikou sociálního klima ve škole, které je předpoklad pro zvýšení kvality interkulturního vzdělávání. Cílem provedeného akčního výzkumu byl návrh metodiky k diagnostice a rozvíjení interkulturní kompetence budoucích učitelů, asistentů učitelů a dalších zájemců pro využití ve školní praxi. Jednotlivé metody jsou zaměřené k podpoře multikulturního vzdělávání a výchovy. Materiál může být využit pedagogickými pracovníky různých stupňů škol případně, vychovateli, pedagogy volného času či sociálními pracovníky. Soubor pracovních listů se nabízí též pro činnost výchovných poradců či metodiků prevence sociálně patologických jevů. Při zpracování metodické části naší stati jsme vycházeli z doporučení ?Oddělení zdravého životního stylu a enviromentální výchovy? při katedře primárního vzdělávání PF UJEP v Ústí nad Labem a dílčích úkolů v průběhu realizace projektu Dr. Čepičkové / Brtnové. ?Příčiny a mechanizmy vytváření vzdělanostních blokád příslušníků skupin z

  • Název v anglickém jazyce

    The social climate at school and class as determinant of the succesful intercultural education

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution focuses on current problems of social climate at the Elementary and Second Stage of Primary Education at Basic School. The author describes the main elements of the teacher´s intercultural competence and shows it in the relationship with the issues contributing to the formation of the emotional and social climate in the classroom. In the following part of her study the author compares this phenomenon, developed under the conditions offered by the Faculty of Education of Jan EvangelistaPurkyně University in Ústí nad Labem, with the situation which exists in school practice. The aim of the final part is to describe the proposal and strategy used for diagnostic purposes and for the development of intercultural communication and competence.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Edukace v kontextu sociální exkluze

  • ISBN

    978-80-7414-083-9

  • Počet stran výsledku

    54

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    190

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly