Sociální klima školy a třídy předpoklad úspěšné interkulturní výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005625" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005625 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální klima školy a třídy předpoklad úspěšné interkulturní výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
V této kapitole se zabýváme problematikou sociálního klima ve škole, které je předpoklad pro zvýšení kvality interkulturního vzdělávání. Cílem provedeného akčního výzkumu byl návrh metodiky k diagnostice a rozvíjení interkulturní kompetence budoucích učitelů, asistentů učitelů a dalších zájemců pro využití ve školní praxi. Jednotlivé metody jsou zaměřené k podpoře multikulturního vzdělávání a výchovy. Materiál může být využit pedagogickými pracovníky různých stupňů škol případně, vychovateli, pedagogy volného času či sociálními pracovníky. Soubor pracovních listů se nabízí též pro činnost výchovných poradců či metodiků prevence sociálně patologických jevů. Při zpracování metodické části naší stati jsme vycházeli z doporučení ?Oddělení zdravého životního stylu a enviromentální výchovy? při katedře primárního vzdělávání PF UJEP v Ústí nad Labem a dílčích úkolů v průběhu realizace projektu Dr. Čepičkové / Brtnové. ?Příčiny a mechanizmy vytváření vzdělanostních blokád příslušníků skupin z
Název v anglickém jazyce
The social climate at school and class as determinant of the succesful intercultural education
Popis výsledku anglicky
This contribution focuses on current problems of social climate at the Elementary and Second Stage of Primary Education at Basic School. The author describes the main elements of the teacher´s intercultural competence and shows it in the relationship with the issues contributing to the formation of the emotional and social climate in the classroom. In the following part of her study the author compares this phenomenon, developed under the conditions offered by the Faculty of Education of Jan EvangelistaPurkyně University in Ústí nad Labem, with the situation which exists in school practice. The aim of the final part is to describe the proposal and strategy used for diagnostic purposes and for the development of intercultural communication and competence.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Edukace v kontextu sociální exkluze
ISBN
978-80-7414-083-9
Počet stran výsledku
54
Strana od-do
—
Počet stran knihy
190
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS kapitoly
—