Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The epistemology bases of conception-made process in L. S. Vygotski's theories

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005773" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005773 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The epistemology bases of conception-made process in L. S. Vygotski's theories

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with children?s ways of forming scientific terms especially in terms of focused school curricula, doing so according to L S Vygotsky´s approach. The development of scientific terms in its base as well as essential features reflects theprogress of development in understanding other common terms. The two groups of terms differ in the way of being consolidated and also in their functioning, although the development of spontaneous and science terms are two co-existing processes, mutuallyinfluential. A child in their spontaneous terms reaches the terms realization rather late, they also develop an ability to express a term verbally and use it intentionally, they manage to find deeper and more complicated logical relations between and among terms later, too. There is a certain need to offer scientific terms with their background based in the level of the maturity of spontaneous terms which cannot be overlooked if we speak of forming scientific terms.

  • Název v anglickém jazyce

    The epistemology bases of conception-made process in L. S. Vygotski's theories

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with children?s ways of forming scientific terms especially in terms of focused school curricula, doing so according to L S Vygotsky´s approach. The development of scientific terms in its base as well as essential features reflects theprogress of development in understanding other common terms. The two groups of terms differ in the way of being consolidated and also in their functioning, although the development of spontaneous and science terms are two co-existing processes, mutuallyinfluential. A child in their spontaneous terms reaches the terms realization rather late, they also develop an ability to express a term verbally and use it intentionally, they manage to find deeper and more complicated logical relations between and among terms later, too. There is a certain need to offer scientific terms with their background based in the level of the maturity of spontaneous terms which cannot be overlooked if we speak of forming scientific terms.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Usta ad Albim Bohemica

  • ISSN

    1802-825X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus