Hledání kritérií kvality pedagogických fakult
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43878534" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43878534 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hledání kritérií kvality pedagogických fakult
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři článku se pokouší navrhnout kritéria, která by více reflektovala specifika pedagogických fakult a přispěla tak k validnějšímu hodnocení jejich kvality. Tato kritéria by měla vycházet z hlavního poslání pedagogických fakult, kterým není vědecká činnost, ale příprava kvalitních pedagogických pracovníků. Při hodnocení pedagogických fakult by měla být reflektována především tato kritéria: Prvním z nich je uplatnitelnost absolventů na trhu práce (resp. míra nezaměstnanosti absolventů), především ve funkcích pedagogických pracovníků. Další oblastí jsou výzkumné aktivity v oborových didaktikách. S tím souvisí i realizace doktorských studijních programů v oborových didaktikách a akreditace habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem. Zohledněny by dále měly být i aktivity pedagogických fakult v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Pedagogické fakulty by měly být odborným garantem a hlavním realizátorem této činnosti. Jedním z ukazatelů kvality pedagogických fak
Název v anglickém jazyce
Selected psychodidactic knowledge as inspiration (not only) for science teachers
Popis výsledku anglicky
The authors of the article therefore try to propose criteria that would better reflect their distinctive features and so make for a more valid assessment of thein qualities. These criteria should be premised on the main mission of education faculties, which is not scientific activity but the training of high-quality teaching staff. This fact needs to be reflected in the assessment criteria. The first of these criteria is the success of graduates on the employment market (or level of unemployment of graduates), above all in teaching jobs. Another area is that of research activities in subjekt didactics. Related to this is the realisation of doctoral study programmes and the accreditation of habilitation (second doctoral) procedures and procedures for obtaining professorial status. Another criterion should be the activities of education faculties in the field of the further education of teaching staff. The education faculties ought to the specialist guarantors and main providers of this
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
396-408
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—