Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hledání kritérií kvality pedagogických fakult

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43878534" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43878534 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hledání kritérií kvality pedagogických fakult

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři článku se pokouší navrhnout kritéria, která by více reflektovala specifika pedagogických fakult a přispěla tak k validnějšímu hodnocení jejich kvality. Tato kritéria by měla vycházet z hlavního poslání pedagogických fakult, kterým není vědecká činnost, ale příprava kvalitních pedagogických pracovníků. Při hodnocení pedagogických fakult by měla být reflektována především tato kritéria: Prvním z nich je uplatnitelnost absolventů na trhu práce (resp. míra nezaměstnanosti absolventů), především ve funkcích pedagogických pracovníků. Další oblastí jsou výzkumné aktivity v oborových didaktikách. S tím souvisí i realizace doktorských studijních programů v oborových didaktikách a akreditace habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem. Zohledněny by dále měly být i aktivity pedagogických fakult v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Pedagogické fakulty by měly být odborným garantem a hlavním realizátorem této činnosti. Jedním z ukazatelů kvality pedagogických fak

  • Název v anglickém jazyce

    Selected psychodidactic knowledge as inspiration (not only) for science teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The authors of the article therefore try to propose criteria that would better reflect their distinctive features and so make for a more valid assessment of thein qualities. These criteria should be premised on the main mission of education faculties, which is not scientific activity but the training of high-quality teaching staff. This fact needs to be reflected in the assessment criteria. The first of these criteria is the success of graduates on the employment market (or level of unemployment of graduates), above all in teaching jobs. Another area is that of research activities in subjekt didactics. Related to this is the realisation of doctoral study programmes and the accreditation of habilitation (second doctoral) procedures and procedures for obtaining professorial status. Another criterion should be the activities of education faculties in the field of the further education of teaching staff. The education faculties ought to the specialist guarantors and main providers of this

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    396-408

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus