Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F10%3A00503807" target="_blank" >RIV/49777513:23420/10:00503807 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola připomíná neutěšenou situaci v oblasti vstupu absolventů pedagogického studia do učitelské praxe. Snaží se v souvislosti s úvahami o možnostech asistovaného počátku pedagogického působení elévů učitelské profese poukázat na některé zajímavé zkušenosti ze zahraničí. Přichází s návrhem na obnovení důležitosti tzv. fakultních škol a jejich využití při řešení úskalí prvních kroků v učitelském povolání. Zamýšlí se nad možností zřízení středisek asistovaného uvádění do učitelské profese při fakultních školách, nad možnostmi šíře a účinnosti jejich působení. Fakultní školy by poskytovaly prostor pro působení nejen fakultním učitelům, ale také doktorandům oborových didaktických disciplín a zkušeným učitelům z praxe. Zajišťovaly by bibliografický servis v oblasti nejnovější literatury z oblasti oboru i didaktiky oboru, transfer zajímavých invencí ze zahraničí, prostor pro kooperaci mladých učitelů, burzu metod a postupů. Fakultní školy by plnily úlohu konzultačního a poradenského centr
Název v anglickém jazyce
Teaching school and their opportunities for putting into practice of new teachers
Popis výsledku anglicky
The chapter recalls the plight of teacher education graduates entry into teaching practice. It tries in the context of reflection on assisted start teachers' profesion and gives some interesting experiences from abroad.It provides a proposal to restore the importance of the so-called university colleges and their use in addressing the pitfalls of the first steps in the teaching profession. It ponders the possibility of establishing centers of assisted entry into the teaching profession in schools, faculty, breadth of capabilities and effectiveness of their action. Teaching school would provide for the functioning of the faculty not only teachers but also of professional doctoral teaching discipline and experienced teachers. Would provide bibliographicservices in the recent literature in the field of the didactics, field transfer interesting inventions from abroad, the space for cooperation of young teachers, exchange of methods and procedures. Teaching schools can fulfill the role of
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Hledisko kvality v přípravě učitelů
ISBN
978-80-7043-869-5
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Počet stran knihy
204
Název nakladatele
Západočeská univerzita
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—