Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F10%3A00503807" target="_blank" >RIV/49777513:23420/10:00503807 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fakultní školy a jejich možnosti při uvádění začínajících učitelů do praxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola připomíná neutěšenou situaci v oblasti vstupu absolventů pedagogického studia do učitelské praxe. Snaží se v souvislosti s úvahami o možnostech asistovaného počátku pedagogického působení elévů učitelské profese poukázat na některé zajímavé zkušenosti ze zahraničí. Přichází s návrhem na obnovení důležitosti tzv. fakultních škol a jejich využití při řešení úskalí prvních kroků v učitelském povolání. Zamýšlí se nad možností zřízení středisek asistovaného uvádění do učitelské profese při fakultních školách, nad možnostmi šíře a účinnosti jejich působení. Fakultní školy by poskytovaly prostor pro působení nejen fakultním učitelům, ale také doktorandům oborových didaktických disciplín a zkušeným učitelům z praxe. Zajišťovaly by bibliografický servis v oblasti nejnovější literatury z oblasti oboru i didaktiky oboru, transfer zajímavých invencí ze zahraničí, prostor pro kooperaci mladých učitelů, burzu metod a postupů. Fakultní školy by plnily úlohu konzultačního a poradenského centr

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching school and their opportunities for putting into practice of new teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter recalls the plight of teacher education graduates entry into teaching practice. It tries in the context of reflection on assisted start teachers' profesion and gives some interesting experiences from abroad.It provides a proposal to restore the importance of the so-called university colleges and their use in addressing the pitfalls of the first steps in the teaching profession. It ponders the possibility of establishing centers of assisted entry into the teaching profession in schools, faculty, breadth of capabilities and effectiveness of their action. Teaching school would provide for the functioning of the faculty not only teachers but also of professional doctoral teaching discipline and experienced teachers. Would provide bibliographicservices in the recent literature in the field of the didactics, field transfer interesting inventions from abroad, the space for cooperation of young teachers, exchange of methods and procedures. Teaching schools can fulfill the role of

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Hledisko kvality v přípravě učitelů

  • ISBN

    978-80-7043-869-5

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    204

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS kapitoly