Biologický vývoj a vzdělávání dětí romského etnika v Ústeckém kraji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43883312" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43883312 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Biologický vývoj a vzdělávání dětí romského etnika v Ústeckém kraji
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie podává přehled o antropologických výzkumech romské populace na našem území, které byly uskutečněny v průběhu 20. století a v prvních deseti letech 3. milénia. Hlavním cílem bylo zachytit růstové a vývojové charakteristiky dětí romského etnikave stávajících socioekonomických podmínkách a porovnat je se základními normami vývoje romských školních dětí z let 1960-78 (SUCHÝ, 1978). Předložená studie navazuje se zhruba 30letým odstupem na tuto práci a upozorňuje na změny v oblasti tělesné a psychosociální, ke kterým v tomto období došlo v populaci dětí etnických Romů v Ústeckém kraji, zejména na projevy sekulárního trendu. Antropologický výzkum je doplněn o sociální, zdravotně hygienické a pedagogické charakteristiky a o sondu do životního styludětí romského etnika.
Název v anglickém jazyce
Biology development and education of the Romany ethnic children in Usti region
Popis výsledku anglicky
The monograph gives an overview of the anthropological research studies of the Romany population at our territory carried out in the course of the 20th century and in the first decade of the 3rd Millennium.The main objective was to describe the growth and development characteristics of the children of the Romany population in the existing socio-economic conditions, and to compare them with the basic development standards of the Romany school children from the years 1960-78 (Suchý, 1978). The study presented comes after about 30 years after the previous study, and it draws the attention to the changes in the physical and psychosocial features which occurred in the child population of the Romany ethnic in the region of Ústí nad Labem in this period. Theanthropological research is supplemented by social, health and educational characteristics and by the description of the lifestyle of Romany children.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7414-405-9
Počet stran knihy
265
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—