Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Biologický vývoj a vzdělávání dětí romského etnika v Ústeckém kraji

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43883312" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43883312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Biologický vývoj a vzdělávání dětí romského etnika v Ústeckém kraji

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie podává přehled o antropologických výzkumech romské populace na našem území, které byly uskutečněny v průběhu 20. století a v prvních deseti letech 3. milénia. Hlavním cílem bylo zachytit růstové a vývojové charakteristiky dětí romského etnikave stávajících socioekonomických podmínkách a porovnat je se základními normami vývoje romských školních dětí z let 1960-78 (SUCHÝ, 1978). Předložená studie navazuje se zhruba 30letým odstupem na tuto práci a upozorňuje na změny v oblasti tělesné a psychosociální, ke kterým v tomto období došlo v populaci dětí etnických Romů v Ústeckém kraji, zejména na projevy sekulárního trendu. Antropologický výzkum je doplněn o sociální, zdravotně hygienické a pedagogické charakteristiky a o sondu do životního styludětí romského etnika.

  • Název v anglickém jazyce

    Biology development and education of the Romany ethnic children in Usti region

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph gives an overview of the anthropological research studies of the Romany population at our territory carried out in the course of the 20th century and in the first decade of the 3rd Millennium.The main objective was to describe the growth and development characteristics of the children of the Romany population in the existing socio-economic conditions, and to compare them with the basic development standards of the Romany school children from the years 1960-78 (Suchý, 1978). The study presented comes after about 30 years after the previous study, and it draws the attention to the changes in the physical and psychosocial features which occurred in the child population of the Romany ethnic in the region of Ústí nad Labem in this period. Theanthropological research is supplemented by social, health and educational characteristics and by the description of the lifestyle of Romany children.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7414-405-9

  • Počet stran knihy

    265

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy