Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of phraseology in the linguistic integration of schoolchildren in Slovakia and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43883452" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43883452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Rolj frazeologii v jazykovoj integracii skolnikov v Slovakii i Čechii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Celju našej statji javljaetsja pokazat, čto sobremennoe školnout obrazovanie prilagaet bsje bolse usilij dlja uglublenogo gumanitarnogo obyčenija skolnikov, cto predpolagaet i vključenie v objazatelnyje programmy i frazologii. Pričom opredelonnye upražnenija i poznanija v etoj oblasti možno predlagat kak v načalnoj, i v srednej škole, tak i pri obučenii v vuzach. Analiz jazykovych ucebnikov ruskogo, českogo i slovackogo jazykov v Slovakii i Čechii s konca XIX po načalo XXI stol. pokazyvaet, čto školnyjeučebniki postepono vkljucali v sebja bolše i bolše frazeologičeskogo materiala kak v komunikativnoj, tak i v gramatičeskoj ich časti. Pričom, kak v češskoj, tak i v slovackoj srede frazemy snačala ne služili komunikativnym celjam, a byli instrumentom opredelenija jazykovych javlenij i sootvetstvujuščich upražněnij v ramkach gramatičeskogo učebnogo materiala.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of phraseology in the linguistic integration of schoolchildren in Slovakia and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to show that modern schooling has made more efforts to educate students in-depth humanities, which presupposes the inclusion of mandatory programs and phraseology. Moreover, certain exercises and knowledge in this area can offer both the primary and secondary school and in teaching at universities. Analysis of textbooks of Russian, Czech and Slovak languages in Slovakia and the Czech Republic in the late XIX and the beginning of the XXI century. shows that textbooks are gradually included more and more phraseological material as a communicative and the grammatical parts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Russkij jazyk i literatura vo vremeni i prostranstve

  • ISBN

    978-7-5446-2255-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    50-56

  • Název nakladatele

    Shanghai foreign langurge education press

  • Místo vydání

    Šanghaj

  • Místo konání akce

    Šanghaj

  • Datum konání akce

    10. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku