Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers'Reflections on Macro - nagerial Decisions in the Czech Republic After 1990 - a Selection from Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885208" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885208 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers'Reflections on Macro - nagerial Decisions in the Czech Republic After 1990 - a Selection from Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution familiarizes readers with primary school teachers' opinions concerning some selected themes of macro - managerial decisions in the educational policy of the Czech Republic after the year 1990. It is a case of selection from the field research with respect to teachers' reflection on the consequences of school policy, as seen by the regional educational system. The research probe was carried out in the years 2011 and 2012 and examined a representative sample of 72 primary schools. This contribution selectively monitors regional deviations in teachers' opinions concerning the development of the decentralization of primary schools' management and their autonomy in the last 20 years. It also examines the impacts resulting from the abolition of the unified school after the year 1990, the method employed in introducing the curricular reform etc. in relation to its efficiency.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers'Reflections on Macro - nagerial Decisions in the Czech Republic After 1990 - a Selection from Research

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution familiarizes readers with primary school teachers' opinions concerning some selected themes of macro - managerial decisions in the educational policy of the Czech Republic after the year 1990. It is a case of selection from the field research with respect to teachers' reflection on the consequences of school policy, as seen by the regional educational system. The research probe was carried out in the years 2011 and 2012 and examined a representative sample of 72 primary schools. This contribution selectively monitors regional deviations in teachers' opinions concerning the development of the decentralization of primary schools' management and their autonomy in the last 20 years. It also examines the impacts resulting from the abolition of the unified school after the year 1990, the method employed in introducing the curricular reform etc. in relation to its efficiency.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    World Academy of Science, Engineering and Technology

  • ISBN

  • ISSN

    2010-376X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1086-1091

  • Název nakladatele

    World Academy of Science, Engineering and Technology

  • Místo vydání

    Dubai

  • Místo konání akce

    Dubai

  • Datum konání akce

    22. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku