Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj prostorové představivosti v netradičních úlohách pro žáka primární školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43885560" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43885560 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj prostorové představivosti v netradičních úlohách pro žáka primární školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Učitelé vytvářejí pro žáka příležitosti vhlédnout do světa geometrie, nabízejí mu možnosti, aby sám našel spojitost mezi reálným světem, ve kterém žijeme, a světem ideálních geometrických objektů a vztahů. Pro nalézání nových myšlenek jsou nezbytné žákovy předchozí zkušenosti. V textu jsou ukázány příklady netradičních úloh pro žáka primární školy, které jsou pro něj lákavé. Je důležité si uvědomit, že žáci získávají znalosti z geometrie a rozvíjejí prostorovou představivost nejen ve škole, ale také vesvém volném čase, často s využitím informačních technologií. Hraní specifických počítačových her nebo stavba a programování robota může být pro žáka primární školy také netradiční geometrická úloha.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of spatial imagination in non-traditional tasks for the pupil in primary school

  • Popis výsledku anglicky

    Teachers create opportunities for the pupil to insight into the geometric world, they offer the chance to find the connection between the real world which we live in and a world of perfect geometrical objects and relationships. Previous experience is a prerequisite for the pupil's ability to find new ideas. In the text are shown some examples of non-traditional tasks for primary school pupils that are challenging for them. It is important to note that pupils develop their knowledge of geometry and spatial imagination not only in school, but in their free time they often use information technology. Playing certain computer games or building and programming a robot can be for a primary pupil a non-routine geometrical task too.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Geometrická představivost

  • ISBN

    978-80-244-4057-6

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    35-52

  • Počet stran knihy

    118

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly