Rozvoj prostorové představivosti v netradičních úlohách pro žáka primární školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43885560" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43885560 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj prostorové představivosti v netradičních úlohách pro žáka primární školy
Popis výsledku v původním jazyce
Učitelé vytvářejí pro žáka příležitosti vhlédnout do světa geometrie, nabízejí mu možnosti, aby sám našel spojitost mezi reálným světem, ve kterém žijeme, a světem ideálních geometrických objektů a vztahů. Pro nalézání nových myšlenek jsou nezbytné žákovy předchozí zkušenosti. V textu jsou ukázány příklady netradičních úloh pro žáka primární školy, které jsou pro něj lákavé. Je důležité si uvědomit, že žáci získávají znalosti z geometrie a rozvíjejí prostorovou představivost nejen ve škole, ale také vesvém volném čase, často s využitím informačních technologií. Hraní specifických počítačových her nebo stavba a programování robota může být pro žáka primární školy také netradiční geometrická úloha.
Název v anglickém jazyce
Development of spatial imagination in non-traditional tasks for the pupil in primary school
Popis výsledku anglicky
Teachers create opportunities for the pupil to insight into the geometric world, they offer the chance to find the connection between the real world which we live in and a world of perfect geometrical objects and relationships. Previous experience is a prerequisite for the pupil's ability to find new ideas. In the text are shown some examples of non-traditional tasks for primary school pupils that are challenging for them. It is important to note that pupils develop their knowledge of geometry and spatial imagination not only in school, but in their free time they often use information technology. Playing certain computer games or building and programming a robot can be for a primary pupil a non-routine geometrical task too.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Geometrická představivost
ISBN
978-80-244-4057-6
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
35-52
Počet stran knihy
118
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—