Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rodinné kontexty hodnotové orientace žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886052" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886052 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rodinné kontexty hodnotové orientace žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Důraz na kvalitu vzdělávání nelze uplatňovat bez kontextu na kvalitu rodiny a úroveň primární socializace, kterou poskytuje. Příspěvek seznamuje s dílčími výsledky výzkumného šetření, které hledalo souvislosti mezi vybranými charakteristikami rodin a hodnotovými projevy žáků středního školního věku. Pomocí vztahové jednofaktorové analýzy na bázi chí-kvadrát testu vypovídá o sile vlivu a dopadu rodinného zázemí žáka na jeho hodnotovou orientaci. Příspěvek upozorňuje na opomíjený fakt, že úroveň primárnísocializace v rodině klíčovými způsobem ovlivňuje úroveň sekundární socializace ve škole a následně ve společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    The Family Contexts of Value Manifestation of Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The emphasis on education quality can't be applied without the context of family quality and the level of primary socialization which it provides. The contribution presents the results of research which was searching for connections among chosen family attributes and value expressions of high school pupils. By means of one-factor relational analysis based on Chi-Square test, our research results testify to the strength of the family background influence and impact on value manifestations of the surveyedpupils. The contribution points out neglected fact that the level of primary socialization in family crucially affects the level of secondary socialization at school and subsequently in society

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2014

  • ISBN

    978-80-87952-04-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    867-874

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    26. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku