Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Some contexts of Pupils'Primary Socialization and Value Manifestations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F14%3A43886081" target="_blank" >RIV/44555601:13440/14:43886081 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13430/14:43886081

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Some contexts of Pupils'Primary Socialization and Value Manifestations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary socialization within the realm of the family influences the level of secondary socialization at school and subsequently in society and this influence is of cardinal importance. This contribution deals with some features of such socialization,in a selective way, with the results of a research study dealing with a monitoring of value manifestations on the part of pupils in the fourth, fifth and sixth forms of primary education in the Czech Republic, as it relates to some selected characteristic features of their family background. With the help of Pearson's chi-squared test it is possible to show, by means of actual situations, those values the family implanted in the pupil's personality and the importance of the family from the point of view of the child's approach to the surrounding world, to other people, to the world, as well as to itself. Thus this article concerns the current issue of forming the value vision of the world and thereby the child's positive adjustment to

  • Název v anglickém jazyce

    Some contexts of Pupils'Primary Socialization and Value Manifestations

  • Popis výsledku anglicky

    The primary socialization within the realm of the family influences the level of secondary socialization at school and subsequently in society and this influence is of cardinal importance. This contribution deals with some features of such socialization,in a selective way, with the results of a research study dealing with a monitoring of value manifestations on the part of pupils in the fourth, fifth and sixth forms of primary education in the Czech Republic, as it relates to some selected characteristic features of their family background. With the help of Pearson's chi-squared test it is possible to show, by means of actual situations, those values the family implanted in the pupil's personality and the importance of the family from the point of view of the child's approach to the surrounding world, to other people, to the world, as well as to itself. Thus this article concerns the current issue of forming the value vision of the world and thereby the child's positive adjustment to

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    47-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus