Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální výchova a její výuka na českých základních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886202" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální výchova a její výuka na českých základních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je přiblížit čtenářům současný stav multimediálního vzdělávání na českých základních školách a seznámit je s některými výsledky našeho šetření, jež bylo zaměřeno na výuku Mediální výchovy jako jednoho z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Výzkum byl realizován v loňském školním roce 2013/2014 na devadesáti osmi základních školách ve všech čtrnácti krajích České republiky. Podle aktuálních školních vzdělávacích programů jsme sledovali zařazení Mediální výchovy do výuky na jednotlivých školách na prvním i druhém stupni, prováděli jsme dotazníková šetření a náslechy ve třídách, vedli jsme diskuse s řediteli škol a učiteli o činnostech, které slouží na jejich školách k přenosu cílů Mediální výchovy dovyučovacího procesu. Výsledky naší sondy potvrdily, že Mediální výchova je poměrně široká oblast, která naskýtá řadu možností praktické realizace v českém základním školství.

  • Název v anglickém jazyce

    Media education and its training at Czech elementary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of our paper is to introduce readers the current state of Media education at a sample of Czech elementary schools and familiarize them with some of the results of our research. It focused on the school delivery of Media education as one of the key cross-curricular subject of the Framework Educational Programme for Elementary Education. The research was conducted in the last school year 2013/2014 at 98 elementary schools within all 14 Czech regions. According to current school curricula we watched the inclusion of media education into the curriculum at each school on the first and second grade of elementary schools, we conducted a questionnaire survey and listening sessions in the classroom, we had a discussion with school principals and teachers about activities that serve their schools to transfer targets media education in the teaching process. The results of our research confirmed that Media education is relatively wide area that can get a variety of opportunities for practi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    93-106

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus