Mediální výchova a její výuka na českých základních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886202" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální výchova a její výuka na českých základních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je přiblížit čtenářům současný stav multimediálního vzdělávání na českých základních školách a seznámit je s některými výsledky našeho šetření, jež bylo zaměřeno na výuku Mediální výchovy jako jednoho z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Výzkum byl realizován v loňském školním roce 2013/2014 na devadesáti osmi základních školách ve všech čtrnácti krajích České republiky. Podle aktuálních školních vzdělávacích programů jsme sledovali zařazení Mediální výchovy do výuky na jednotlivých školách na prvním i druhém stupni, prováděli jsme dotazníková šetření a náslechy ve třídách, vedli jsme diskuse s řediteli škol a učiteli o činnostech, které slouží na jejich školách k přenosu cílů Mediální výchovy dovyučovacího procesu. Výsledky naší sondy potvrdily, že Mediální výchova je poměrně široká oblast, která naskýtá řadu možností praktické realizace v českém základním školství.
Název v anglickém jazyce
Media education and its training at Czech elementary schools
Popis výsledku anglicky
The aim of our paper is to introduce readers the current state of Media education at a sample of Czech elementary schools and familiarize them with some of the results of our research. It focused on the school delivery of Media education as one of the key cross-curricular subject of the Framework Educational Programme for Elementary Education. The research was conducted in the last school year 2013/2014 at 98 elementary schools within all 14 Czech regions. According to current school curricula we watched the inclusion of media education into the curriculum at each school on the first and second grade of elementary schools, we conducted a questionnaire survey and listening sessions in the classroom, we had a discussion with school principals and teachers about activities that serve their schools to transfer targets media education in the teaching process. The results of our research confirmed that Media education is relatively wide area that can get a variety of opportunities for practi
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
93-106
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—