Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané faktory Ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886225" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886225 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané faktory Ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Čtenářská gramotnost se v současné době stává stále častěji objektem pozornosti nejen ze strany odborných výzkumných pracovníků, ale i z řad učitelů. Jedním z důvodů této pozornosti je zvyšující se potřeba vysoce rozvinutých schopností a dovedností získávat a zpracovávat informace. V průběhu osvojování si čtenářské gramotnosti však působí na jedince celá řada faktorů, které ovlivňují a podmiňují celkovou úroveň a kvalitu čtenářské gramotnosti. To je jeden z důvodů, proč se mapování významu těchto faktorů stává častým cílem vědeckých výzkumů. Tento příspěvek stručně představuje základní teoretická východiska pro vymezení této problematiky, poukazuje na výsledky mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS a prezentuje vybrané faktory ovlivňující rozvoj čtenářskégramotnosti u žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Factors Influencing Development of Reading Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    Reading literacy is currently becoming the object of attention, not only for the research specialists, but also for the teachers. One of the reasons for this attention is the increasing need of highly developed skills and abilities, i.e. acquiring information and working with it. While adopting reading literacy, each individual is influenced by several factors ultimately affecting level and volume of one's reading literacy. That is why determining significance of such factors often becomes primary focusof scientific researches. This paper introduces basic theoretical solutions for defining the topic, refers to results of international researches PISA and PIRLS and presents several factors influencing development of pupil's reading literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2014

  • ISBN

    978-80-87952-04-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    875-881

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    26. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku