Vybrané faktory Ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886225" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886225 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané faktory Ovlivňující rozvoj čtenářské gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Čtenářská gramotnost se v současné době stává stále častěji objektem pozornosti nejen ze strany odborných výzkumných pracovníků, ale i z řad učitelů. Jedním z důvodů této pozornosti je zvyšující se potřeba vysoce rozvinutých schopností a dovedností získávat a zpracovávat informace. V průběhu osvojování si čtenářské gramotnosti však působí na jedince celá řada faktorů, které ovlivňují a podmiňují celkovou úroveň a kvalitu čtenářské gramotnosti. To je jeden z důvodů, proč se mapování významu těchto faktorů stává častým cílem vědeckých výzkumů. Tento příspěvek stručně představuje základní teoretická východiska pro vymezení této problematiky, poukazuje na výsledky mezinárodních výzkumů PISA a PIRLS a prezentuje vybrané faktory ovlivňující rozvoj čtenářskégramotnosti u žáků.
Název v anglickém jazyce
Selected Factors Influencing Development of Reading Literacy
Popis výsledku anglicky
Reading literacy is currently becoming the object of attention, not only for the research specialists, but also for the teachers. One of the reasons for this attention is the increasing need of highly developed skills and abilities, i.e. acquiring information and working with it. While adopting reading literacy, each individual is influenced by several factors ultimately affecting level and volume of one's reading literacy. That is why determining significance of such factors often becomes primary focusof scientific researches. This paper introduces basic theoretical solutions for defining the topic, refers to results of international researches PISA and PIRLS and presents several factors influencing development of pupil's reading literacy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2014
ISBN
978-80-87952-04-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
875-881
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
26. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—