Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The environmental literacy of pre-service teachers of primary school in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886856" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886856 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The environmental literacy of pre-service teachers of primary school in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Children's attitudes and their resulting behavior are significantly shaped during the period of primary school age. This is also true for attitudes about environmental issues. It is, therefore up to primary school teachers to assist the proper development of children's pro-environmental attitudes through an effective implementation of Environmental Education (which should however begin in nursery school). The teachers' own knowledge and attitude, acquired and positively shaped during the course of theirstudies at the Faculty of Education should be the main "drive" in this case. Only a sufficiently environmentally literate teacher would be able to inspire their pupils well and effectively for environmental education. The paper consists results of the research conducted among pre-service teachers of primary school in the Czech Republic. The quantitative research aims to determine the current status of the selected aspects of environmental literacy amongst students of primary teacher tra

  • Název v anglickém jazyce

    The environmental literacy of pre-service teachers of primary school in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Children's attitudes and their resulting behavior are significantly shaped during the period of primary school age. This is also true for attitudes about environmental issues. It is, therefore up to primary school teachers to assist the proper development of children's pro-environmental attitudes through an effective implementation of Environmental Education (which should however begin in nursery school). The teachers' own knowledge and attitude, acquired and positively shaped during the course of theirstudies at the Faculty of Education should be the main "drive" in this case. Only a sufficiently environmentally literate teacher would be able to inspire their pupils well and effectively for environmental education. The paper consists results of the research conducted among pre-service teachers of primary school in the Czech Republic. The quantitative research aims to determine the current status of the selected aspects of environmental literacy amongst students of primary teacher tra

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of ICERI2014 Conference

  • ISBN

    978-84-617-2484-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3931-3937

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    17. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000367082903151