Využití metody SEIQoL v problematice vzdělávání žáků-cizinců na primární škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33117749" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33117749 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití metody SEIQoL v problematice vzdělávání žáků-cizinců na primární škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá aktuálním tématem interkulturního vzdělávání na primární škole a rolí učitele v tomto procesu. Cílem příspěvku je prezentovat problematiku vzdělávání žáků-cizinců z pohledu učitelů primárních škol. V rámci pilotáže disertační práce byla provedena sonda s použitím metody SEIQoL, která předkládá názory specifické skupiny učitelů primárních škol na klíčové vědomosti, dovednosti a postoje učitelů, aplikované při vzdělávání žáků-cizinců. Výsledky dílčího výzkumu by měly přispět k identifikaci klíčových znalostí, dovedností a postojů nezbytných při vzdělávání žáků-cizinců a naznačit, kterým směrem se vydat ve vysokoškolské přípravě a dalším vzdělávání učitelů.
Název v anglickém jazyce
The use of SEIQoL method in education of foreign pupils in primary school
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the current theme of intercultural education at primary school and teacher roles in this process. The aim of this paper is to present the issue of education of foreign pupils in terms of primary school teachers. The piloting dissertation probe was performed using the SEIQoL method of presenting the views of specific groups of teachers in the key knowledge, skills and attitudes of teachers, applied in the education of foreign pupils. Partial results of research should help to identify the key knowledge, skills and attitudes needed in the education of foreign pupils, and to indicate which direction to go in college preparation and teacher training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku
ISBN
978-80-244-2906-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
216-221
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
24. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—