Žáci-cizinci v základních školách : Fakta, analýzy, diagnostika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10188867" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10188867 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68378025:_____/13:00424481
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žáci-cizinci v základních školách : Fakta, analýzy, diagnostika
Popis výsledku v původním jazyce
V českých základních školách se zvětšuje podíl žáků-cizinců. Ti nejsou rozmístěni rovnoměrně, ale jsou výrazně koncentrováni do Prahy. Cizinci tak v Praze v roce 2010 představovali více než 6 % ze všech žáků základních škol. V některých městských částechprakticky žádní cizinci v základních školách nejsou, v jiných městských částech podíl cizinců v základních školách přesáhnul 10 %. Rozhovory s pedagogickými pracovníky ukázaly, že začleňování žáků-cizinců do škol je problematika aktuální. Největší potíže způsobuje systém financování práce s cizinci ve školách a nedostatečná příprava učitelů na tuto roli. Ve snaze napomoci integraci žáků-cizinců do škol jsme vyvinuli diagnostický test češtiny pro žáky-cizince testující znalosti ve čtyřech řečových dovednostech: čtení s porozuměním, poslech s porozuměním, úroveň psaného textu a úroveň verbální komunikace. Pilotní studie používající diagnostický test na vzorku 153 žáků pražských základních škol odhalila řadu informací o tom, jakým způsobe
Název v anglickém jazyce
Foreign Pupils in Czech Elementary Schools: Facts, Analyses, Diagnostics
Popis výsledku anglicky
The number of foreign pupils in Czech primary schools increases. They are not spread out evenly but they are chiefly present in Prague where they represented more than 6 % of all primary school pupils. While in some districts there are practically no foreigners in primary schools, in other districts the share of foreigners exceeds 10 %. Interviews with teachers proved that schools considered the integration of foreign pupils in Czech schools as a problem. The key issue is inadequacy of the funding system for work with foreigners and the lack of training of the teachers for this role. In order to help to facilitate the integration of foreign pupils into school the research team developed a diagnostic test for foreign pupils that assessed the level of knowledge of the children in four language skills: reading comprehension, listening comprehension, written text and verbal communication. The pilot study using the diagnostic test on the sample of 153 pupils from Prague primary schools shed
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-630-7
Počet stran knihy
179
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—