Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žáci-cizinci v základních školách : Fakta, analýzy, diagnostika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10188867" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10188867 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68378025:_____/13:00424481

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Žáci-cizinci v základních školách : Fakta, analýzy, diagnostika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V českých základních školách se zvětšuje podíl žáků-cizinců. Ti nejsou rozmístěni rovnoměrně, ale jsou výrazně koncentrováni do Prahy. Cizinci tak v Praze v roce 2010 představovali více než 6 % ze všech žáků základních škol. V některých městských částechprakticky žádní cizinci v základních školách nejsou, v jiných městských částech podíl cizinců v základních školách přesáhnul 10 %. Rozhovory s pedagogickými pracovníky ukázaly, že začleňování žáků-cizinců do škol je problematika aktuální. Největší potíže způsobuje systém financování práce s cizinci ve školách a nedostatečná příprava učitelů na tuto roli. Ve snaze napomoci integraci žáků-cizinců do škol jsme vyvinuli diagnostický test češtiny pro žáky-cizince testující znalosti ve čtyřech řečových dovednostech: čtení s porozuměním, poslech s porozuměním, úroveň psaného textu a úroveň verbální komunikace. Pilotní studie používající diagnostický test na vzorku 153 žáků pražských základních škol odhalila řadu informací o tom, jakým způsobe

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign Pupils in Czech Elementary Schools: Facts, Analyses, Diagnostics

  • Popis výsledku anglicky

    The number of foreign pupils in Czech primary schools increases. They are not spread out evenly but they are chiefly present in Prague where they represented more than 6 % of all primary school pupils. While in some districts there are practically no foreigners in primary schools, in other districts the share of foreigners exceeds 10 %. Interviews with teachers proved that schools considered the integration of foreign pupils in Czech schools as a problem. The key issue is inadequacy of the funding system for work with foreigners and the lack of training of the teachers for this role. In order to help to facilitate the integration of foreign pupils into school the research team developed a diagnostic test for foreign pupils that assessed the level of knowledge of the children in four language skills: reading comprehension, listening comprehension, written text and verbal communication. The pilot study using the diagnostic test on the sample of 153 pupils from Prague primary schools shed

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-630-7

  • Počet stran knihy

    179

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy