Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Škola jako integrační partner. Průběžná výzkumná zpráva projektu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F20%3A00541146" target="_blank" >RIV/68378025:_____/20:00541146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Škola jako integrační partner. Průběžná výzkumná zpráva projektu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Průběžná výzkumná zpráva je shrnutím dosavadních poznatků projektu Škola jako integrační partner, který se zabývá integrací žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na pražských základních školách. První část zprávy se věnuje analýze dostupných statistických dat, analýze předchozích výzkumů a dalších zdrojů informací o žácích s OMJ jako např. výročních zpráv škol. Druhá část shrnuje poznatky z rozsáhlého výzkumu na základních školách v Praze ve školním roce 2019-2020 zjišťujícího situaci žáků s nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka. Výzkum se zaměřil na zjištění počtu těchto žáků na jednotlivých základních školách v Praze s rozlišením podle jejich jazykové úrovně, na využití jednotlivých podpůrných opatření ze strany škol, na financování podpory žáků s OMJ a na existenci učitelů specializovaných na výuku češtiny jako druhého jazyka na základních školách.

  • Název v anglickém jazyce

    School as an Integration Partner. Interim research report.

  • Popis výsledku anglicky

    The interim research report is a summary of the findings of the School as an Integration Partner project, which deals with the integration of migrant background pupils (non-native language speakers) in Prague's primary schools. The first part of the report deals with the analysis of available statistical data, analysis of previous research and other sources of information on pupils with migrant background. The second part summarizes the findings from an extensive research at primary schools in Prague conducted within the project in the school year 2019-2020 and focused on the situation of pupils with insufficient knowledge of Czech as a language of instruction. The research focused on finding out the number of these pupils at individual primary schools in Prague including the estimation of their language skills. The research also focused on the use of individual support measures by schools, on financing support of migrant background pupils and on the existence of teachers specialized in teaching Czech as a foreign language.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000384" target="_blank" >TL02000384: Škola jako integrační partner</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    152

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Magistrát hlavního města Praha

  • Verze