Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ROLE UČITELE V KONTEXTU ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOSTI ŽÁKA S ADHD - VÝZKUMNÉ STUDIE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10432149" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10432149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=iKY83kJzh1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=iKY83kJzh1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ROLE UČITELE V KONTEXTU ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOSTI ŽÁKA S ADHD - VÝZKUMNÉ STUDIE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek akcentuje klíčovou roli učitele v kontextu školní úspěšnosti žáka s ADHD, a to nejen z hlediska volby a implementace vhodných intervencí a efektivních strategií, ale i v souvislosti s poznatky a dovednostmi pedagoga vzdělávat tuto skupinu žáků. Pomocí analýz výzkumných šetření jsme zjišťovali, ve které oblasti ADHD vykazují učitelé nejnižší míru poznatků. To nám pomohlo identifikovat konkrétní témata dalšího vzdělávání pedagogů. Dále jsme se zaměřili na specifikaci vztahu mezi poznatky z problematiky ADHD a postoji učitele k problematice ADHD z pohledu zahraničních i českých odborníků.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of the Teacher in the Context of School Success of a Pupil with ADHD - research studies

  • Popis výsledku anglicky

    The paper emphasizes the key role of the teacher in the context of school success of a pupil with ADHD, not only in terms of selection and implementation of appropriate interventions and effective strategies, but also in connection with the knowledge and skills of educators to educate this group of students. Using research analyzes, we found out in which area of ADHD teachers show the lowest level of knowledge. This helped us to identify specific topics of in-service teacher education. We also focused on the specification of the relationship between the knowledge of ADHD and the teacher&apos;s attitude to ADHD from the perspective of foreign and Czech experts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2022

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    42-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus