ROLE UČITELE V KONTEXTU ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOSTI ŽÁKA S ADHD - VÝZKUMNÉ STUDIE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10432149" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10432149 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=iKY83kJzh1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=iKY83kJzh1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ROLE UČITELE V KONTEXTU ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOSTI ŽÁKA S ADHD - VÝZKUMNÉ STUDIE
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek akcentuje klíčovou roli učitele v kontextu školní úspěšnosti žáka s ADHD, a to nejen z hlediska volby a implementace vhodných intervencí a efektivních strategií, ale i v souvislosti s poznatky a dovednostmi pedagoga vzdělávat tuto skupinu žáků. Pomocí analýz výzkumných šetření jsme zjišťovali, ve které oblasti ADHD vykazují učitelé nejnižší míru poznatků. To nám pomohlo identifikovat konkrétní témata dalšího vzdělávání pedagogů. Dále jsme se zaměřili na specifikaci vztahu mezi poznatky z problematiky ADHD a postoji učitele k problematice ADHD z pohledu zahraničních i českých odborníků.
Název v anglickém jazyce
The Role of the Teacher in the Context of School Success of a Pupil with ADHD - research studies
Popis výsledku anglicky
The paper emphasizes the key role of the teacher in the context of school success of a pupil with ADHD, not only in terms of selection and implementation of appropriate interventions and effective strategies, but also in connection with the knowledge and skills of educators to educate this group of students. Using research analyzes, we found out in which area of ADHD teachers show the lowest level of knowledge. This helped us to identify specific topics of in-service teacher education. We also focused on the specification of the relationship between the knowledge of ADHD and the teacher's attitude to ADHD from the perspective of foreign and Czech experts.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1/2022
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
42-51
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—