Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s poruchou autistického spektra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2002182" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2002182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s poruchou autistického spektra
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je v současnosti velmi diskutovaným tématem. Předložený příspěvek se zabývá připraveností pedagogů 1. stupně ZŠ na inkluzivní vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (též PAS) v běžných třídách základních škol. Soustředí se na vzdělání pedagogů v této oblasti, zkoumá jejich postoje, názory na inkluzivní vzdělávání, dále na možné obavy pedagogů a na jejich znalosti v oblastech, které zefektivňují výuku žáka s PAS. Hlavní metodou v rámci prezentované výzkumné linie bylo dotazování a technikou dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval přesně formulované položky, na které odpovídali pedagogičtí pracovníci vzdělávající žáky na 1. stupni škol hlavního vzdělávacího proudu. V závěru příspěvku jsou pak, dle předem stanovených kritérií, prezentovány zajímavé výsledky analýz objasňující postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
Název v anglickém jazyce
Factors of successful inclusion of pupils with autistic spectrum disorders
Popis výsledku anglicky
The issue of inclusion of pupils with special educational needs is currently a very hot topic. The present paper deals with primary teacher’s readiness for inclusive education of students with autism in regular classes of primary schools. It focuses on the education of teachers in this field, explores their attitudes and opinions about inclusive education, as well as the possible concerns of teachers and their knowledge in areas that streamline teaching of pupils with autism. The main method of this research has been interviewing and questionnaire of our own design containing precisely formulated items answered by pedagogues and educational staff working with pupils on the first stage of mainstream primary schools. In conclusion we present interesting results and data of research analyzes explaining teacher’s attitudes towards inclusive education of children with autism spectrum disorder
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy společného vzdělávání
ISBN
978-80-244-5430-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
9-18
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
14. 3. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—