Učitelé jako aktéři inkluze v základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072963" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072963 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelé jako aktéři inkluze v základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumy týkající se faktorů úspěšnosti inkluze ukazují, že je to právě personální zajištění, které do značné míry ovlivňuje úspěšnost vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Není to přitom jen odborná příprava či teoretická vybavenost teoretických pracovníků, ale především jejich ztotožnění se s inkluzivními principy, co hraje v procesu inkluze klíčovou roli. Tato kapitola mapuje postoje učitelů českých základních škol k inkluzivnímu vzdělávání různých skupin žáků a identifikuje faktory,které tyto postoje ovlivňují. Ke sběru dat byla využita upravená verze dotazníku Sentiments, Attitudes and Concerns about Inclusive Education (SACIE) zaměřeného na oblast emocí, postojů a obav budoucích učitelů z inkluzivního vzdělávání (Forlin, Earle, Loreman, Sharma, 2011), výzkumným vzorkem je 92 učitelů českých základních škol z pěti krajů ČR.
Název v anglickém jazyce
Teachers as Actors of Inclusion in Primary School
Popis výsledku anglicky
Research on factors of success of inclusive education indicate that it is the attitudes of teachers and other school staff that largely affects the success of the education of pupils with special educational needs. It is not only the theoretical knowledge or expertise of the teachers what plays a significant role in the proces of inclusion. Their acceptance of the policy of inclusion is even more important. This chapter focuses on the attitudes of primary school teachers in the Czech Republic towards inclusive education of different groups of pupils and identifies the factors that influence these attitudes. The modified version of a questionnaire Attitudes; Sentiments and Concerns about Inclusive Education (SACIE) was used for data collection (Forlin,Earl, Loreman, Sharma, 2011). The research sample consists of 92 Czech primary school teachers from the five regions of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.
ISBN
9788021066885
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
33-58
Počet stran knihy
156
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—