Manuál a metodika tvorby školních vzdělávacích programů ZUŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601739" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601739 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://imuza.upol.cz/publikace/Polinek-Manual-a-metodika.pdf" target="_blank" >https://imuza.upol.cz/publikace/Polinek-Manual-a-metodika.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.20.24456751" target="_blank" >10.5507/pdf.20.24456751</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Manuál a metodika tvorby školních vzdělávacích programů ZUŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Popis výsledku v původním jazyce
Záměrem publikace, s názvem Manuál a metodika tvorby školních vzdělávacích programů základních uměleckých škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, je rozšířit perspektivu pedagogů v přístupech k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami tak, aby byli schopni v rámci stávající situace v českém školství nastavit a realizovat konkrétní školní vzdělávací programy z ohledem na inkluzivní přístup. Obsah publikace vychází také ze stávajícího Rámcového vzdělávacího programu pro ZUŠ, ve kterém jsou obsaženy základy inkluzivních přístupů k žákům v základním uměleckém vzdělávání. Text by neměl být chápán jako snaha o vytvoření nového RVP, ale jako rozšíření a konkretizování inkluzivních tezí obsažených ve stávajícím Rámcově vzdělávacím programu. Publikace se tak nesnaží o nastínění systémových změn v rámci základního uměleckého vzdělávání, ale reflektuje současnou praxi vzdělávání na základních uměleckých školách v České republice.
Název v anglickém jazyce
Manual and Methodology for Creating Primary Schools of Arts‘S School Education Programmes for Pupils with Specific Educational Needs
Popis výsledku anglicky
The publication Manual and methodology for creating Primary Schools of Arts‘s School Education Programmes for pupils with specific educational needs aims to widen the perspective of possible attitudes towards pupils with specific educational needs, so that the responsible teachers might be able to elaborate and effect particular school educational programmes based on inclusive attitude in terms of the situation in Czech educational system. Its content builds on current Framework Education Programme for Primary Schools of Arts, which contains basics of inclusive attitudes towards pupils in primary art education. Text should not be seen as an intention to create new Framework Education Programme, whereas as an amplification and specification of the current one. Therefore, the publication does not seek to describe systemic changes in the area of primary art education, but reflects on the current practice at Primary Schools of Arts in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5753-6
Počet stran knihy
61
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—