ATTITUDES OF PARENTS AND PUPILS TOWARD INTEGRATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS INTO ORDINARY PRIMARY SCHOOLS
Popis výsledku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ATTITUDES OF PARENTS AND PUPILS TOWARD INTEGRATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS INTO ORDINARY PRIMARY SCHOOLS
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter describes the current system of education of pupils with special educational needs in the Czech Republic, including educational consulting institutions and an individual educational plan. The research is focused on gathering of information about the attitude of pupils´ parents in primary schools and pupils themselves towards integration of pupils with special educational needs into primary schools. The research, in the form of an anonymous questionnaire for parents and pupils of primary schools, summarises frequented attitudes and general consciousness about children with special educational needs in ordinary primary schools.
Název v anglickém jazyce
ATTITUDES OF PARENTS AND PUPILS TOWARD INTEGRATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS INTO ORDINARY PRIMARY SCHOOLS
Popis výsledku anglicky
The chapter describes the current system of education of pupils with special educational needs in the Czech Republic, including educational consulting institutions and an individual educational plan. The research is focused on gathering of information about the attitude of pupils´ parents in primary schools and pupils themselves towards integration of pupils with special educational needs into primary schools. The research, in the form of an anonymous questionnaire for parents and pupils of primary schools, summarises frequented attitudes and general consciousness about children with special educational needs in ordinary primary schools.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Uczeń w teorii i praktyce pedagogicznej : dylematy współczesnej edukacji
ISBN
978-83-63713-62-1
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
321-328
Počet stran knihy
328
Název nakladatele
Wydawnictwo naukowe akademii techniczno-humanistycznej
Místo vydání
Bielsko-Biała
Kód UT WoS kapitoly
—
Základní informace
Druh výsledku
C - Kapitola v odborné knize
CEP
AM - Pedagogika a školství
Rok uplatnění
2013