Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ATTITUDES OF PARENTS AND PUPILS TOWARD INTEGRATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS INTO ORDINARY PRIMARY SCHOOLS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50002445" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50002445 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ATTITUDES OF PARENTS AND PUPILS TOWARD INTEGRATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS INTO ORDINARY PRIMARY SCHOOLS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter describes the current system of education of pupils with special educational needs in the Czech Republic, including educational consulting institutions and an individual educational plan. The research is focused on gathering of information about the attitude of pupils´ parents in primary schools and pupils themselves towards integration of pupils with special educational needs into primary schools. The research, in the form of an anonymous questionnaire for parents and pupils of primary schools, summarises frequented attitudes and general consciousness about children with special educational needs in ordinary primary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    ATTITUDES OF PARENTS AND PUPILS TOWARD INTEGRATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS INTO ORDINARY PRIMARY SCHOOLS

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter describes the current system of education of pupils with special educational needs in the Czech Republic, including educational consulting institutions and an individual educational plan. The research is focused on gathering of information about the attitude of pupils´ parents in primary schools and pupils themselves towards integration of pupils with special educational needs into primary schools. The research, in the form of an anonymous questionnaire for parents and pupils of primary schools, summarises frequented attitudes and general consciousness about children with special educational needs in ordinary primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Uczeń w teorii i praktyce pedagogicznej : dylematy współczesnej edukacji

  • ISBN

    978-83-63713-62-1

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    321-328

  • Počet stran knihy

    328

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo naukowe akademii techniczno-humanistycznej

  • Místo vydání

    Bielsko-Biała

  • Kód UT WoS kapitoly