Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Forming the Worldview in the Context of Reasoning on the Targets of Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886766" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Forming the Worldview in the Context of Reasoning on the Targets of Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is reflecting on education goals and their transformations in context of changing life conditions and society functioning mechanisms. It accentuates the humanizing dimension of education and links to the Pedagogy of Culture, ideas of Sergei Hessen and seeks relevance of Hessen's thoughts in today's world. It stresses the importance of worldview forming in pedagogy and contemplates about the targets the current education should follow. In the introduction the "worldview" term is defined and its broader context outlined. Furthermore the article seeks answers to the following questions: How did Hessen think of the worldview forming? Is the current pedagogy focusing on the worldview forming and how? In conclusion we want to define particular recommendations on how to support the worldview forming in educational practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Forming the Worldview in the Context of Reasoning on the Targets of Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article is reflecting on education goals and their transformations in context of changing life conditions and society functioning mechanisms. It accentuates the humanizing dimension of education and links to the Pedagogy of Culture, ideas of Sergei Hessen and seeks relevance of Hessen's thoughts in today's world. It stresses the importance of worldview forming in pedagogy and contemplates about the targets the current education should follow. In the introduction the "worldview" term is defined and its broader context outlined. Furthermore the article seeks answers to the following questions: How did Hessen think of the worldview forming? Is the current pedagogy focusing on the worldview forming and how? In conclusion we want to define particular recommendations on how to support the worldview forming in educational practice.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Teaching Profession. New Challenges - New Identities?

  • ISBN

    978-3-643-90681-6

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    98-108

  • Počet stran knihy

    275

  • Název nakladatele

    Lit Verlag GmbH &amp; Co.

  • Místo vydání

    Wien

  • Kód UT WoS kapitoly