Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EDUCATIONAL AIMS AS KEY COMPONENTS OF EDUCATION (A METHATEORIES CONCEPT OF PHILOSOPHY OF EDUCATION IN THE EAST EUROPEAN PEDAGOGY)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33141783" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33141783 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EDUCATIONAL AIMS AS KEY COMPONENTS OF EDUCATION (A METHATEORIES CONCEPT OF PHILOSOPHY OF EDUCATION IN THE EAST EUROPEAN PEDAGOGY)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, the most important thing for a young person is to be part of "something", belong to society, be active, competent, keep oneself. The person can set goals to be reached. Education can be one of the goals. Even pedagogy seeks targets to be reached. The general objectives of education represent the norms of social activities. Society determines what should be taught. However, it is not related only to education but also to other scientific disciplines. The article deals with educational goals, their definition, history and development as well as the normative approach - a subject of qualitative research. The research was carried out in the form of discourse analysis and comparative analysis as a method and refers to the classification of educational goals in the Czech and Slovak pedagogy as a result of the analyses. It also introduces taxonomy of educational goals.

  • Název v anglickém jazyce

    EDUCATIONAL AIMS AS KEY COMPONENTS OF EDUCATION (A METHATEORIES CONCEPT OF PHILOSOPHY OF EDUCATION IN THE EAST EUROPEAN PEDAGOGY)

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, the most important thing for a young person is to be part of "something", belong to society, be active, competent, keep oneself. The person can set goals to be reached. Education can be one of the goals. Even pedagogy seeks targets to be reached. The general objectives of education represent the norms of social activities. Society determines what should be taught. However, it is not related only to education but also to other scientific disciplines. The article deals with educational goals, their definition, history and development as well as the normative approach - a subject of qualitative research. The research was carried out in the form of discourse analysis and comparative analysis as a method and refers to the classification of educational goals in the Czech and Slovak pedagogy as a result of the analyses. It also introduces taxonomy of educational goals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    70-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus