Funkcionální výchova nebo socializace - modely funkcionální výchovy a jejich problematika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F16%3A00000003" target="_blank" >RIV/46358978:_____/16:00000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkcionální výchova nebo socializace - modely funkcionální výchovy a jejich problematika
Popis výsledku v původním jazyce
Výchova je obvykla chápána jako cílevědomá a záměrná činnost, která je odkázaná na vychovatele. Existují ovšem i širší pojetí výchovy (lépe řečeno edukace, tedy výchovy a vzdělávání), zahrnující i neúmyslné působení jednotlivců, skupin a okolí na osobnost vychovávaného. Zde nastává pro pedagogiku a andragogiku jeden závažný problém. Přestává existovat jasná hranice mezi výchovou a socializací. Tím se stírá i rozlišení pedagogiky a andragogiky od sociologie, sociální psychologie, psychologie, kulturní a sociální antropologie a dalších sociálních a humanitních věd. Tento příspěvek má představit některá vymezení a modely funkcionální výchovy a s nimi spojené problémy.
Název v anglickém jazyce
Functional education or socialization - models of functional education and issues surrounding them
Popis výsledku anglicky
Education is usually considered as an intentional and goal oriented activity on behalf of the educator. However there are broader concepts of education (of rearing and teaching) taking into consideration also unintentional impact of individuals, groups and the surroundings on the personality of the learner. This sets a serious problem for pedagogy and andragogy because we lose the clear threshold between education and socialization. This also complicates distinguishing between pedagogy, andragogy, sociology, social psychology, psychology, cultural and social anthropology and other social and humanistic sciences. The objective of this thesis is to present some specifics and models of functional education and various issues connected with it.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogická revue
ISSN
1804-1698
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. VIII,
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
5-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—