Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Funkcionální výchova nebo socializace - modely funkcionální výchovy a jejich problematika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F16%3A00000003" target="_blank" >RIV/46358978:_____/16:00000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Funkcionální výchova nebo socializace - modely funkcionální výchovy a jejich problematika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výchova je obvykla chápána jako cílevědomá a záměrná činnost, která je odkázaná na vychovatele. Existují ovšem i širší pojetí výchovy (lépe řečeno edukace, tedy výchovy a vzdělávání), zahrnující i neúmyslné působení jednotlivců, skupin a okolí na osobnost vychovávaného. Zde nastává pro pedagogiku a andragogiku jeden závažný problém. Přestává existovat jasná hranice mezi výchovou a socializací. Tím se stírá i rozlišení pedagogiky a andragogiky od sociologie, sociální psychologie, psychologie, kulturní a sociální antropologie a dalších sociálních a humanitních věd. Tento příspěvek má představit některá vymezení a modely funkcionální výchovy a s nimi spojené problémy.

  • Název v anglickém jazyce

    Functional education or socialization - models of functional education and issues surrounding them

  • Popis výsledku anglicky

    Education is usually considered as an intentional and goal oriented activity on behalf of the educator. However there are broader concepts of education (of rearing and teaching) taking into consideration also unintentional impact of individuals, groups and the surroundings on the personality of the learner. This sets a serious problem for pedagogy and andragogy because we lose the clear threshold between education and socialization. This also complicates distinguishing between pedagogy, andragogy, sociology, social psychology, psychology, cultural and social anthropology and other social and humanistic sciences. The objective of this thesis is to present some specifics and models of functional education and various issues connected with it.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Andragogická revue

  • ISSN

    1804-1698

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. VIII,

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    5-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus