Celoživotní vzdělávání uživatelů - edukační výzva učících knihovníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099822" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099822 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sdruk.mlp.cz/data/xinha/sdruk/2017/KKS/sbornik_knihovny_soucasnosti_2017_final.pdf" target="_blank" >http://sdruk.mlp.cz/data/xinha/sdruk/2017/KKS/sbornik_knihovny_soucasnosti_2017_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Celoživotní vzdělávání uživatelů - edukační výzva učících knihovníků
Popis výsledku v původním jazyce
Aktuální Koncepce rozvoje knihoven dává knihovnám ambiciózní příležitost stát se komunitním místem celoživotního vzdělávání. Knihovny pořádají mnoho vzdělávacích aktivit pro různorodé cílové skupiny – pro žáky všech stupňů škol, maminky na mateřské, dospělé v dalším vzdělávání, seniory nebo sociálně znevýhodněné uživatele. Každá z cílových skupin má specifické vzdělávací potřeby. Aby je mohl knihovník plnit, měl by mít znalosti pedagogiky, ale také psychologie, andragogiky, speciální a sociální pedagogiky nebo pedagogické komunikace. Příspěvek reflektuje výzkum zaměřený na vzdělávací potřeby učících knihovníků a otevře k možné širší diskuzi téma kompetenčního profilu učícího knihovníka pracujícího s různými cílovými skupinami uživatelů.
Název v anglickém jazyce
Lifelong User Education - Educational Challenge of Teaching Librarians
Popis výsledku anglicky
The current Library Development Concept gives libraries an ambitious opportunity to become a community place for lifelong learning. Libraries organize many educational activities for diverse target groups - for pupils of all grades, mothers on mothers, adults in further education, seniors or socially disadvantaged users. Each of the target groups has specific educational needs. In order for the librarian to fulfill it, he should have the knowledge of pedagogy, but also psychology, andragogy, special and social pedagogy or pedagogical communication. The paper reflects research on the educational needs of teaching librarians and opens up a broader discussion on the subject of the competency profile of a learning librarian working with different target audience groups.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knihovny současnosti 2017. Sborník z 25. ročníku konference, konané 12.–14. září 2017 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci
ISBN
9788086249834
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
349-359
Název nakladatele
Sdružení knihoven České republiky
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Olomouc, Česká republika
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—