Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Celoživotní vzdělávání uživatelů - edukační výzva učících knihovníků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099822" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099822 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sdruk.mlp.cz/data/xinha/sdruk/2017/KKS/sbornik_knihovny_soucasnosti_2017_final.pdf" target="_blank" >http://sdruk.mlp.cz/data/xinha/sdruk/2017/KKS/sbornik_knihovny_soucasnosti_2017_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Celoživotní vzdělávání uživatelů - edukační výzva učících knihovníků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aktuální Koncepce rozvoje knihoven dává knihovnám ambiciózní příležitost stát se komunitním místem celoživotního vzdělávání. Knihovny pořádají mnoho vzdělávacích aktivit pro různorodé cílové skupiny – pro žáky všech stupňů škol, maminky na mateřské, dospělé v dalším vzdělávání, seniory nebo sociálně znevýhodněné uživatele. Každá z cílových skupin má specifické vzdělávací potřeby. Aby je mohl knihovník plnit, měl by mít znalosti pedagogiky, ale také psychologie, andragogiky, speciální a sociální pedagogiky nebo pedagogické komunikace. Příspěvek reflektuje výzkum zaměřený na vzdělávací potřeby učících knihovníků a otevře k možné širší diskuzi téma kompetenčního profilu učícího knihovníka pracujícího s různými cílovými skupinami uživatelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Lifelong User Education - Educational Challenge of Teaching Librarians

  • Popis výsledku anglicky

    The current Library Development Concept gives libraries an ambitious opportunity to become a community place for lifelong learning. Libraries organize many educational activities for diverse target groups - for pupils of all grades, mothers on mothers, adults in further education, seniors or socially disadvantaged users. Each of the target groups has specific educational needs. In order for the librarian to fulfill it, he should have the knowledge of pedagogy, but also psychology, andragogy, special and social pedagogy or pedagogical communication. The paper reflects research on the educational needs of teaching librarians and opens up a broader discussion on the subject of the competency profile of a learning librarian working with different target audience groups.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knihovny současnosti 2017. Sborník z 25. ročníku konference, konané 12.–14. září 2017 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci

  • ISBN

    9788086249834

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    349-359

  • Název nakladatele

    Sdružení knihoven České republiky

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Olomouc, Česká republika

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku