Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Foreign Language Education at the Universities of the Third Age in the Czech Republic, Scotland and Malta.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43887073" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43887073 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Foreign Language Education at the Universities of the Third Age in the Czech Republic, Scotland and Malta.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the following contribution is to describe differences and similarities in foreign language education at the Universities of the Third Age in the Czech Republic, in Scotland and in Malta. The contribution is based on findings from a research trip to the UK and Malta and on the long-lasting research of the topic done within Ph.D. studies at the Charles University, Prague, Czech Republic. Universities of the Third Age offering 'senior education' have been established in many countries of the world. But the system of its organisation, the courses offered and approach to older people differs. The contribution brings description of three approaches and their comparison.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Foreign Language Education at the Universities of the Third Age in the Czech Republic, Scotland and Malta.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the following contribution is to describe differences and similarities in foreign language education at the Universities of the Third Age in the Czech Republic, in Scotland and in Malta. The contribution is based on findings from a research trip to the UK and Malta and on the long-lasting research of the topic done within Ph.D. studies at the Charles University, Prague, Czech Republic. Universities of the Third Age offering 'senior education' have been established in many countries of the world. But the system of its organisation, the courses offered and approach to older people differs. The contribution brings description of three approaches and their comparison.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ELT: New Horizons in Theory and Application

  • ISBN

    978-1-4438-7792-3

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    283-294

  • Počet stran knihy

    294

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars

  • Místo vydání

    Cambridge

  • Kód UT WoS kapitoly