Comparison of Foreign Language Education at the Universities of the Third Age in the Czech Republic, Scotland and Malta.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43887073" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43887073 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Foreign Language Education at the Universities of the Third Age in the Czech Republic, Scotland and Malta.
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the following contribution is to describe differences and similarities in foreign language education at the Universities of the Third Age in the Czech Republic, in Scotland and in Malta. The contribution is based on findings from a research trip to the UK and Malta and on the long-lasting research of the topic done within Ph.D. studies at the Charles University, Prague, Czech Republic. Universities of the Third Age offering 'senior education' have been established in many countries of the world. But the system of its organisation, the courses offered and approach to older people differs. The contribution brings description of three approaches and their comparison.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Foreign Language Education at the Universities of the Third Age in the Czech Republic, Scotland and Malta.
Popis výsledku anglicky
The aim of the following contribution is to describe differences and similarities in foreign language education at the Universities of the Third Age in the Czech Republic, in Scotland and in Malta. The contribution is based on findings from a research trip to the UK and Malta and on the long-lasting research of the topic done within Ph.D. studies at the Charles University, Prague, Czech Republic. Universities of the Third Age offering 'senior education' have been established in many countries of the world. But the system of its organisation, the courses offered and approach to older people differs. The contribution brings description of three approaches and their comparison.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
ELT: New Horizons in Theory and Application
ISBN
978-1-4438-7792-3
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
283-294
Počet stran knihy
294
Název nakladatele
Cambridge Scholars
Místo vydání
Cambridge
Kód UT WoS kapitoly
—