Reaching the Concept of Lifeling Learning in Programmes of U3A
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584284" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reaching the Concept of Lifeling Learning in Programmes of U3A
Popis výsledku v původním jazyce
The study is aimed at the contextual characterization of education in general educational programmes of universities of the third age. The aim of the paper is to find out whether Czech U3A reach the concept of lifelong learning through their programmes. The introduction contains an existing overview of this issue. Partial results of selected parts of the research in the context of contents of the study will be presented in the text. The further part of the work will deal with analysis of present education offer of universities of the third age. The conclusion of the work includes the evaluation of reaching the concept of lifelong learning through educational programmes provided in universities of the third age.
Název v anglickém jazyce
Reaching the Concept of Lifeling Learning in Programmes of U3A
Popis výsledku anglicky
The study is aimed at the contextual characterization of education in general educational programmes of universities of the third age. The aim of the paper is to find out whether Czech U3A reach the concept of lifelong learning through their programmes. The introduction contains an existing overview of this issue. Partial results of selected parts of the research in the context of contents of the study will be presented in the text. The further part of the work will deal with analysis of present education offer of universities of the third age. The conclusion of the work includes the evaluation of reaching the concept of lifelong learning through educational programmes provided in universities of the third age.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IOSR Journal of Research & Method in Education
ISSN
2320-737X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
IN - Indická republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
71-76
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—