Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STUDYING AT THE VIRTUAL UNIVERSITY OF THIRD AGE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66041" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    STUDYING AT THE VIRTUAL UNIVERSITY OF THIRD AGE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with aging and quality of life mainly within the context of lifelong education. It points to the growing need to deal with issues related to educating seniors not only with respect to the specific needs that higher age poses on the learning process, but also with respect to social exclusion or spatial seclusion. It is focused on making use of e-learning within courses that form a part of the University of Third Age (U3A) programmes. Part of the article is further formed by a brief description of the main characteristic features of a virtual form of education as it is conducted by the FEM CULS Prague in regions that are further away from university campuses. It also provides information on the characteristics of Virtual University of Third Age (VU3A) students, it maps their demographic characteristics, social background, their ICT experience, and also their perspective on virtual education and their experience with it.

  • Název v anglickém jazyce

    STUDYING AT THE VIRTUAL UNIVERSITY OF THIRD AGE

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with aging and quality of life mainly within the context of lifelong education. It points to the growing need to deal with issues related to educating seniors not only with respect to the specific needs that higher age poses on the learning process, but also with respect to social exclusion or spatial seclusion. It is focused on making use of e-learning within courses that form a part of the University of Third Age (U3A) programmes. Part of the article is further formed by a brief description of the main characteristic features of a virtual form of education as it is conducted by the FEM CULS Prague in regions that are further away from university campuses. It also provides information on the characteristics of Virtual University of Third Age (VU3A) students, it maps their demographic characteristics, social background, their ICT experience, and also their perspective on virtual education and their experience with it.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Efficiency and Responsibility in Education, 11th Inrernational Conference

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    671-677

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha 6 - Suchdol

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku