Tools for Evaluating Students' Work in an Interactive (Open) Virtual Space: Case Study of an eLearning Course in an International Network of Universities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F11%3A10119028" target="_blank" >RIV/00216208:11690/11:10119028 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tools for Evaluating Students' Work in an Interactive (Open) Virtual Space: Case Study of an eLearning Course in an International Network of Universities
Popis výsledku v původním jazyce
This article presents a brief analysis of changes in educational practices associated with the "third role" of higher education institutions (HEIs) that are occurring not only at an institutional level, but also within the learning process taking place at lower levels (individual, course, program) and could be effectively combined with the introduction of eLearning methodologies into teaching that stress the social aspects of learning. Teaching in the open space provides the opportunity to use active forms of teaching / learning and creates conditions for social learning. Conceptual and practical shifts would also involve methods of assessment to justify their benefits and stress certain qualities in higher education (HE). Based on these theoretical considerations, practical experience with the eLearning course "Multiple Perspectives on Globalization and Sustainable Development" operated as part of the international Virtual Campus for Sustainable Development (VCSE) eLearning program is
Název v anglickém jazyce
Tools for Evaluating Students' Work in an Interactive (Open) Virtual Space: Case Study of an eLearning Course in an International Network of Universities
Popis výsledku anglicky
This article presents a brief analysis of changes in educational practices associated with the "third role" of higher education institutions (HEIs) that are occurring not only at an institutional level, but also within the learning process taking place at lower levels (individual, course, program) and could be effectively combined with the introduction of eLearning methodologies into teaching that stress the social aspects of learning. Teaching in the open space provides the opportunity to use active forms of teaching / learning and creates conditions for social learning. Conceptual and practical shifts would also involve methods of assessment to justify their benefits and stress certain qualities in higher education (HE). Based on these theoretical considerations, practical experience with the eLearning course "Multiple Perspectives on Globalization and Sustainable Development" operated as part of the international Virtual Campus for Sustainable Development (VCSE) eLearning program is
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 10TH EUROPEAN CONFERENCE ON E-LEARNING
ISBN
978-1-908272-22-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
166-176
Název nakladatele
ACADEMIC CONFERENCES LTD, CURTIS FARM, KIDMORE END, NR READING, RG4 9AY, ENGLAND
Místo vydání
Velká Británie
Místo konání akce
Brighton
Datum konání akce
10. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000300244000021