Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Odlišnosti v hodnotových výpovědích českých a slovenských

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43887130" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43887130 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Odlišnosti v hodnotových výpovědích českých a slovenských

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať komentuje část výsledků výzkumné studie, která sledovala odlišnosti a shody v hodnotově orientovaných výpovědích českých a slovenských žáků 4., 5. a 6. tříd základních škol. Tito se prostřednictvím dotazníkového šetření vyjadřovali k vybraným situacím a na čtyřstupňové škále deklarovali své pojímání světa a svou pozici v něm. Článek se zabývá rozborem statisticky významných odchylek, které byly zjištěny mezi výroky českých a slovenských chlapců a českých a slovenských dívek. S ohledem na věk respondentů a úroveň jejich reflexe a sebereflexe nesou jejich výpovědi též otisk hodnotových preferencí jejich rodin i české a slovenské společnosti, v níž žijí.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in value-oriented statements of Czech and Slovak pupils

  • Popis výsledku anglicky

    This article comments on one part of the results of the exploratory study monitoring the differences and correspondences in the value-oriented statements of Czech and Slovak pupils of the fourth, fifth and sixth classes of primary schools. By means of aquestionnaire inquiry they were presenting their opinions about the selected situations and on the four-stage scale they specified their perceptions of the world and their position in it. The article deals with the analysis of statistically significant deviations which were found out among the reflections of Czech and Slovak boys and Czech and Slovak girls. With regard to the respondents' age and the level of their reflections and self-reflections their statements bear an imprint of the value preferences of their families and those of the Czech and Slovak societies in which they live.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    56-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus