The compar?son of env?ronmental l?teracy of Czech and Turk?sh pre-serv?ce pr?mary teachers us?ng elsa scale
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43887548" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43887548 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/special/2015_8_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2015_8_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The compar?son of env?ronmental l?teracy of Czech and Turk?sh pre-serv?ce pr?mary teachers us?ng elsa scale
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the issue of environmental literacy of teachers as one of the important prerequisites of effective environmental education. It presents the results of research conducted in 2015 between Czech and Turkish pre-service primary teachers (university students). The topic of the research was the environmental literacy of these students. As a research tool was used Environmental literacy scale for adults (Atabek-Yigit et al., 2014). In addition to students' nationalities, other demographic characteristics such as age and sex were also pursued. Data were analyzed using advanced statistical methods.
Název v anglickém jazyce
The compar?son of env?ronmental l?teracy of Czech and Turk?sh pre-serv?ce pr?mary teachers us?ng elsa scale
Popis výsledku anglicky
The article deals with the issue of environmental literacy of teachers as one of the important prerequisites of effective environmental education. It presents the results of research conducted in 2015 between Czech and Turkish pre-service primary teachers (university students). The topic of the research was the environmental literacy of these students. As a research tool was used Environmental literacy scale for adults (Atabek-Yigit et al., 2014). In addition to students' nationalities, other demographic characteristics such as age and sex were also pursued. Data were analyzed using advanced statistical methods.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
557-560
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—