Možnosti využití Likertovy škály - základní principy aplikace v pedagogickém výzkumu a demonstrace na příkladu zjišťování vztahu člověka k přírodě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43892977" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43892977 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/591/418" target="_blank" >http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/591/418</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti využití Likertovy škály - základní principy aplikace v pedagogickém výzkumu a demonstrace na příkladu zjišťování vztahu člověka k přírodě
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je metodologického charakteru a věnuje se primárně možnostem zpracování dat získaných na základě Likertova škálování. Nakládání s takovým typem dat nejprve představuje v obecné rovině a poté ukazuje, jak pracovat s konkrétními daty z oblasti environmentální výchovy. Konkrétně jde o data získaná pomocí škály Nature relatedness scale, která je určena ke zjišťování vztahu jedince k přírodě kvantitativní cestou. Autoři si dali za cíl popsat způsob zpracování dat získaných pomocí Likertovy škály a reflektovat celý postup na konkrétních, reálně získaných datech z oblasti environmentální gramotnosti. Své závěry opírají o řadu výzkumů.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Using the Likert's Scale - Basic Principles of Application in Pedagogical Research and Demonstration on the Example of Human Relationship to Nature
Popis výsledku anglicky
This article is focused on the possibilities in data processing based on the Likert scale. The article outlines the principles guiding the use of data suitable for this particular scale analysis, and then demonstrates how to work with such data sets. The test uses data generated by Nature relatedness scale which is commonly used for analysing the relationship between test subjects and nature with the use of a quantitative method. The main goal of the article is to describe possible ways how to process and analyze such data through the Likert scale survey. In doing so, it also substantiates the procedure of the data processing with reference to empirical data which provide information about man-nature relationship.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
2-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—