USE OF GAMIFICATION IN LECTURES USING THE KAHOOT! TOOL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84259" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84259 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://erie.v2.czu.cz/dl/87298?lang=en" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/dl/87298?lang=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
USE OF GAMIFICATION IN LECTURES USING THE KAHOOT! TOOL
Popis výsledku v původním jazyce
Technological development and social changes bring new gamification tools to teaching to increase the motivation of students and to facilitate the learning process. One such tool is Kahoot, a formative evaluation tool. The aim of this article is to identify the attitudes of students to the use of gamification in lectures using the Kahoot tool. The data were obtained through a questionnaire survey using the Likert scale and modus, mean and Mann-Whitney test was used to describe results. The results show that students consider using the Kahoot. tool in the lectures to be objective, entertaining and encouraging the motivation of students, including the positive impact on the learning process. A partial result is the finding that students would like to expand the use of the Kahoot tool for other lectures too. The possibilities of further research are discussed in the article.
Název v anglickém jazyce
USE OF GAMIFICATION IN LECTURES USING THE KAHOOT! TOOL
Popis výsledku anglicky
Technological development and social changes bring new gamification tools to teaching to increase the motivation of students and to facilitate the learning process. One such tool is Kahoot, a formative evaluation tool. The aim of this article is to identify the attitudes of students to the use of gamification in lectures using the Kahoot tool. The data were obtained through a questionnaire survey using the Likert scale and modus, mean and Mann-Whitney test was used to describe results. The results show that students consider using the Kahoot. tool in the lectures to be objective, entertaining and encouraging the motivation of students, including the positive impact on the learning process. A partial result is the finding that students would like to expand the use of the Kahoot tool for other lectures too. The possibilities of further research are discussed in the article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2020
ISBN
978-80-213-3022-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
219-224
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague Kamýcká 129, Prague 6, Czech Republic
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—