Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Increasing students' motivation by using virtual learning environments based on gamification mechanics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F18%3APU131224" target="_blank" >RIV/00216305:26230/18:PU131224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fit.vut.cz/research/publication/11824/" target="_blank" >https://www.fit.vut.cz/research/publication/11824/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3284179.3284310" target="_blank" >10.1145/3284179.3284310</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Increasing students' motivation by using virtual learning environments based on gamification mechanics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increasing students' motivation is an important task during the educational process. One of the possible ways how to achieve this is to use innovative educational mechanics, such as gamification. Gamification provides an opportunity to extend regular learning management systems and virtual learning environments with game-like elements, such as points, levels and meaningful narrative. This paper describes an implementation and usage of gamified assignments in Web Development. Firstly, we analyzed gamification possibilities in higher educational institutions. After each assignment, we gathered feedback from students to study their involvement, motivation, and influence of gamification on how the information was perceived. Based on the results, several suggestions for the improvement are discussed, such as adaptive variable difficulty or making the achievement public in order to increase social motivational drive influence.

  • Název v anglickém jazyce

    Increasing students' motivation by using virtual learning environments based on gamification mechanics

  • Popis výsledku anglicky

    Increasing students' motivation is an important task during the educational process. One of the possible ways how to achieve this is to use innovative educational mechanics, such as gamification. Gamification provides an opportunity to extend regular learning management systems and virtual learning environments with game-like elements, such as points, levels and meaningful narrative. This paper describes an implementation and usage of gamified assignments in Web Development. Firstly, we analyzed gamification possibilities in higher educational institutions. After each assignment, we gathered feedback from students to study their involvement, motivation, and influence of gamification on how the information was perceived. Based on the results, several suggestions for the improvement are discussed, such as adaptive variable difficulty or making the achievement public in order to increase social motivational drive influence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1602" target="_blank" >LQ1602: IT4Innovations excellence in science</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ACM International Conference Proceeding Series

  • ISBN

    978-1-4503-6518-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    755-760

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    Salamanca

  • Místo konání akce

    Salamanca

  • Datum konání akce

    24. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000458683900127