Gamification in assignments: Using dynamic difficulty adjustment and learning analytics to enhance education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F18%3APU136533" target="_blank" >RIV/00216305:26230/18:PU136533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gamification in assignments: Using dynamic difficulty adjustment and learning analytics to enhance education
Popis výsledku v původním jazyce
This paper discusses the opportunities for gamification and dynamic difficulty adjustment based on multimodal learning analytics in assignments. Altogether this covers a broader term of personalized education, which is getting more attention among the researchers in recent years. The difference of this work from other similar researches is that it suggests combining several domains to achieve better results: gamification (in order to improve student's motivation and involvements), and dynamic difficulty adjustment. All this is made possible by applying multimodal learning analytics and creating useful learning dashboards for the teachers
Název v anglickém jazyce
Gamification in assignments: Using dynamic difficulty adjustment and learning analytics to enhance education
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the opportunities for gamification and dynamic difficulty adjustment based on multimodal learning analytics in assignments. Altogether this covers a broader term of personalized education, which is getting more attention among the researchers in recent years. The difference of this work from other similar researches is that it suggests combining several domains to achieve better results: gamification (in order to improve student's motivation and involvements), and dynamic difficulty adjustment. All this is made possible by applying multimodal learning analytics and creating useful learning dashboards for the teachers
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LQ1602" target="_blank" >LQ1602: IT4Innovations excellence in science</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play, CHI PLAY 2019
ISBN
978-1-4503-6871-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
47-53
Název nakladatele
Association for Computing Machinery
Místo vydání
Barcelona
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
22. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—