Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Methodology for Multimodal Learning Analytics and Flow Experience Identification within Gamified Assignments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F20%3APU138860" target="_blank" >RIV/00216305:26230/20:PU138860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12184/" target="_blank" >https://www.fit.vut.cz/research/publication/12184/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3334480.3383060" target="_blank" >10.1145/3334480.3383060</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Methodology for Multimodal Learning Analytics and Flow Experience Identification within Gamified Assignments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Much research has sought to provide a flow experience for students in gamified educational systems to increase motivation and engagement. However, there is still a lack of quantitative research for evaluating the influence of the flow state on learning outcomes. One of the issues related to flow experience identification is that used techniques are often invasive or not suitable for massive applications. The current paper suggests a way to deal with this challenge. We describe a methodology based on multimodal learning analytics, aimed to provide automatic students flow experience identification in the gamified assignments and measuring its influence on the learning outcomes. The application of the developed methodology showed that there are correlations between learning outcomes and flow state, but they depend on the initial level of the user. This finding suggests adding dynamic difficulty adjustment to the gamified assignment.

  • Název v anglickém jazyce

    A Methodology for Multimodal Learning Analytics and Flow Experience Identification within Gamified Assignments

  • Popis výsledku anglicky

    Much research has sought to provide a flow experience for students in gamified educational systems to increase motivation and engagement. However, there is still a lack of quantitative research for evaluating the influence of the flow state on learning outcomes. One of the issues related to flow experience identification is that used techniques are often invasive or not suitable for massive applications. The current paper suggests a way to deal with this challenge. We describe a methodology based on multimodal learning analytics, aimed to provide automatic students flow experience identification in the gamified assignments and measuring its influence on the learning outcomes. The application of the developed methodology showed that there are correlations between learning outcomes and flow state, but they depend on the initial level of the user. This finding suggests adding dynamic difficulty adjustment to the gamified assignment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1602" target="_blank" >LQ1602: IT4Innovations excellence in science</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Extended Abstracts of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems

  • ISBN

    978-1-4503-6819-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    Honolulu

  • Místo konání akce

    Honolulu

  • Datum konání akce

    25. 4. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000626317803089